iOS 14: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι performance marketers

Η Apple πρόκειται να λανσάρει μια έκδοση του iOS 14 στην οποία θα ρωτάει τους χρήστες αν συναινούν στη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων όσο αφορά την πλοήγησή τους στο web.

Όταν ο χρήστης αποδεχθεί το update, θα λαμβάνει μια ειδοποίηση όμοια σαν την παρακάτω:

Και είναι σχεδόν σίγουρο ότι περισσότεροι από τους μισούς χρήστες που καλούνται να επιλέξουν, θα διαφωνήσουν με τη χρήση των δεδομένων τους.

Όταν λοιπόν οι χρήστες αυτοί επιλέξουν να μη μοιράζονται τα δεδομένα τους, third-party data collectors όπως τα Facebook, Snapchat, Google, Pinterest και άλλες εταιρείες δεν θα είναι σε θέση να βασιστούν στα δεδομένα των χρηστών για targeting, optimization και reporting.

Τα στατιστικά δείχνουν ότι σχεδόν το 80% της επισκεψιμότητας από το Facebook και Instagram είναι μόνο από mobile, και σχεδόν το 50% της συνολικής επισκεψιμότητας ενός site κατά μέσο όρο είναι από iOS συσκευές. Αυτό σημαίνει ότι η επιρροή του iOS 14 θα είναι πολύ σημαντική για τους advertisers.

Τι συμβαίνει ότι ένας χρήστης κάνει click σε μια διαφήμιση

Ας υποθέσουμε ότι ένας χρήστης ανοίγει την εφαρμογή του στο Instagram μετά από το πολυσυζητημένο update της Apple.

Τότε ο χρήστης θα δει την παραπάνω προτροπή η οποία τον ρωτάει αν δέχεται να επιτρέψει στην εφαρμογή να κάνει track την περιήγησή του στο διαδίκτυο και να τη μοιράζεται με άλλα applications και websites.

Αν παίζαμε στοίχημα και ποντάραμε τα λεφτά μας, θα ποντάραμε στο ‘Ask App not to Track”.

Λίγο αργότερα, ο χρήστης αυτός πέφτει πάνω σε μια διαφήμιση στο Instagram ενός ηλεκτρονικού καταστήματος με ρούχα και αποφασίζει να αγοράσει ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια.

Τότε το Instagram δεν μπορεί να το καταγράψει = μηδέν δεδομένα = μηδέν remarketing = μηδέν optimization.

Θα αυξηθεί το κόστος της διαφήμισης με το iOS 14 update;

Σίγουρα!

Τουλάχιστον τους πρώτους μήνες μετά την αλλαγή και μέχρι να προσαρμοστούν τα brands και τα platforms από τις αλλαγές.

Το attribution στο Facebook Ads Manager θα είναι ακόμα λιγότερο ακριβές απ’ ότι τώρα.

Κάθε χρήστης που επιλέγει το “Ask app not to track” δεν θα παρακολουθείται από το Facebook, επομένως αν κάνουν κάπου click, κάνουν εγγραφή σε μια newsletter λίστα, αγοράσει ένα προϊόν ή κάνει κάποια άλλη ενέργεια τότε αυτός δεν θα μετριέται στο attribution.

Αυτό σημαίνει ότι το πραγματικό performance των διαφημίσεων μπορεί να είναι μεγαλύτερο από αυτό που βλέπεις στον Ad Manager, αλλά δεν θα είσαι σε θέση να το μάθεις χωρίς να κάνεις κάποια άλλη ενέργεια.

Το Facebook υπολογίζει ότι το έσοδο από τις διαφημίσεις για τους advertisers θα μειωθεί περισσότερο από 60%.

Ποιο είναι το μέλλον του remarketing;

Το remarketing θα συνεχίσει να υφίσταται και να αποδίδει αλλά όχι για τους iOS users.

Όσο όλο και περισσότεροι iOS users κάνουν opt-out από το app tracking, οι advertisers θα διαπιστώνουν μείωση των κοινών από τις εφαρμογές (Facebook, Instagram, YouTube) και φυσικά μείωση στο performance των καμπανιών σε επίπεδο revenue, conversion rate κλπ.

Παράλληλα, τα διαφημιστικά κόστη θα ανέβουν και λογικά οι advertisers θα μπουν σε μια λογική budget reallocation σε άλλες πλατφόρμες με υψηλότερο ROI.

Μπορεί το Facebook Conversion API να σώσει την κατάσταση;

Σίγουρα θα βοηθήσει αλλά έως ενός σημείου.

Το Conversions API του Facebook σου επιτρέπει να στέλνεις conversion data στο Facebook, αν και εφόσον καταφέρεις να καλύψεις τις ανάγκες του Facebook σε δεδομένα.

Ταυτόχρονα, πρέπει να παραμετροποιήσεις το pixel σου μαζί και να υλοποιήσεις ένα conversion integration ώστε να πληρούνται τα κριτήρια de-duplication των conversions.

Έτσι, το Facebook θα μπορεί να πάρει τα conversion data που χρειάζεται και να μπορεί να τα χρησιμοποιήσει για optimization, delivery και reporting.

Ωστόσο, αν ένας iOS user έχει κάνει opt-out από το tracking, το Facebook δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα. Μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο δεδομένα που οι iOS users έχουν επιλέξει να μοιράζονται.

Αναφέραμε νωρίτερα ότι το 80% του Facebook traffic είναι μόνο από mobile και το iOS σε μερικά markets είναι dominant.

Επίσης, τα conversion data που χρησιμοποιούνται από το Facebook για το delivery & performance optimization χρειάζεται να ανεβαίνουν στο Facebook μέσα σε 60 λεπτά από τη δημιουργία τους.

Αν έχεις το Facebook pixel εγκατεστημένο και το Conversion API fully integrated, θα χρειάζεται να κάνεις de-duplication των δεδομένων. Το de-dupe των conversion date μπορεί να πάρει μέχρι 48 ώρες. Αυτό σημαίνει ότι ρισκάρεις να στείλεις δεδομένα στο Facebook που αλλοιώνουν το performance των καμπανιών.

Σίγουρα αυτό κάποια στιγμή αναμένουμε να αλλάξει, αλλά έτσι είναι η κατάσταση έως τώρα.

Πώς θα προετοιμαστείς για το hit του iOS 14

Στο www.grow-digital.gr έχουμε ετοιμάσει έναν αναλυτικό οδηγό με τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να κάνεις για να είσαι έτοιμος για το iOS 14.

Post link: Apple iOS 14: Πώς Επηρεάζει το Digital Marketing

Από εκεί και πέρα, είναι καλό να γνωρίζεις τα πρώτα συμπτώματα που θα επιφέρει η Apple στο οικοσύστημα του digital marketing, με ποιο συγκεκριμένα:

  • Η καθυστέρηση στο reporting window θα φτάσει μέχρι και 3 ημέρες
  • Περισσότερο από το 50% των conversions δεν θα μπορεί να γίνει tracked
  • Το conversion reporting θα είναι λιγότερο αξιόπιστο
  • Το reporting θα αλλάξει λογική από το tracking στατιστικών σε modelling και AI
  • Breakdowns όπως το ανά gender, age και placement δεν θα είναι ποια διαθέσιμα

Αν είσαι fun του audio και των podcasts, μη χάσεις το podcast του DigitalJam.gr όπου συζητήθηκε αναλυτικά η επιρροή του iOS 14 στο digital marketing:

Post link: iOS 14 Update: Newsfeed by Grow-Digital

PM. GR Team
PM. GR Teamhttp://www.performance-marketing.gr
Το Performance-Marketing.gr είναι το πρώτο Ελληνικό site με περιεχόμενο γύρω από το performance marketing. Τεχνικές, hacks, νέα, tips και how-to guides...που δουλεύουν!

More from author

Related posts

Latest posts

Πώς να κάνεις set up το Scroll Depth Tracking στα GA4

Εάν είσαι εξοικειωμένος με το Google Analytics 4 (GA4), πιθανότατα γνωρίζεις ήδη ότι έχει ενσωματωμένο scroll tracking από προεπιλογή. Και φυσικά, μπορεί να αναρωτιέσαι: γιατί...

Ο ανανεωμένος Chrome Canary και τα νέα features για Technical SEO

Κάθε μέρα που ξημερώνει στον κόσμο του web φέρνει και κάτι καινούριο. Παράλληλα, η ανάπτυξη που παρατηρείται στην τεχνολογία των mobile συσκευών και των...

Τι είναι ένα Canonical URL και ποιος ο ρόλος του στο SEO

Η φράση "canonical tag" εμφανίζεται συχνά σε συζητήσεις γύρω από το SEO και πιθανότατα περισσότερο μεταξύ cross-functional ομάδων όπως engineering, analytics ή MarTech. Όπως γίνεται...

Πώς να κάνεις set up το Scroll Depth Tracking στα GA4

Εάν είσαι εξοικειωμένος με το Google Analytics 4 (GA4), πιθανότατα γνωρίζεις ήδη ότι έχει ενσωματωμένο scroll tracking από προεπιλογή. Και φυσικά, μπορεί να αναρωτιέσαι: γιατί...

Ο ανανεωμένος Chrome Canary και τα νέα features για Technical SEO

Κάθε μέρα που ξημερώνει στον κόσμο του web φέρνει και κάτι καινούριο. Παράλληλα, η ανάπτυξη που παρατηρείται στην τεχνολογία των mobile συσκευών και των...

Τι είναι ένα Canonical URL και ποιος ο ρόλος του στο SEO

Η φράση "canonical tag" εμφανίζεται συχνά σε συζητήσεις γύρω από το SEO και πιθανότατα περισσότερο μεταξύ cross-functional ομάδων όπως engineering, analytics ή MarTech. Όπως γίνεται...

Θες να μαθαίνεις πρώτος νέα μας;

Ξέρεις τι να κάνεις! Θα μαθαίνεις νέα μας μόνο κάθε Κυριακή, επομένως...push the button!