Αυτό που λίγο-πολύ περιμέναμε, έγινε!
Το release του iOS 14 τον Σεπτέμβριο 2020 επηρέασε το Facebook οδηγώντας σε άυξηση των CPMs από ελάχιστο έως και σε πολύ σημαντικό βαθμό.
Επίσης, η αύξηση των διαφημιζόμενων στην πλατφόρμα και οι συνθήκες που επέβαλε το lockdown, οδήγησε σε αυτό που δείχνει το διάγραμμα παρακάτω:
Αν και τα παραπάνω δεδομένα αφορούν την αγορά της Αμερικής, αν κοιτάξει κανείς στα δεδομένα του account να παρατηρήσει αύξηση στο CPM που μπορεί να αγγίξει το 75%.
Γιατί το iOS 14 αυξάνει τα Facebook CPMs
Τον Νοέμβριο 2020 είχαμε αναφερθεί στο άρθρο μας με τίτλο iOS 14: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι performance marketers ότι το iOS 14 θα αύξανε το συνολικό κόστος της διαφήμισης και το Facebook θα ήταν μια από τις πλατφόρμες που θα επηρεαζόταν περισσότερο.
Ποιες είναι όμως οι αιτίες που οδηγούν στην αύξηση αυτή;
1. Τα audiences συρρικνώνονται
Η κύρια αιτία για την αύξηση στα CPMs είναι η συρρίκνωση των κοινών που οφείλονται στη δυνατότητα που προσφέρει το iOS 14 στους χρήστες να κάνουν opt out από το tracking.
Το 96% των χρηστών με iOS 14 και άνω επέλεξε να κάνει opt out.
Έτσι, το Facebook Pixel δεν μπορεί να κάνει track τους χρήστες τόσο αποτελεσματικά όσο πριν με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η δημιουργία κοινών με τον όγκο που είχαν πριν.
2. Αύξηση του ανταγωνισμού
Λόγω της συρρίκνωσης των κοινών, το διαθέσιμο real estate που υπάρχει για τους διαφημιζόμενους έχει μικρύνει επίσης.
Αυτό προκαλεί αύξηση του ανταγωνισμού σε επίπεδο brand / user, αυξάνοντας περαιτέρω τα κόστη για τη διαφήμιση.
Αν συνυπολογίσουμε και την αύξηση της παρουσίας περισσότερων brands στην πλατφόρμα, συνειδητοποιούμε ότι η κατάσταση είναι μη αναστρέψιμη.
3. Τα In-feeds placement έχουν μεγαλύτερη αξία
Παρατηρείται επίσης ότι συγκεκριμένα τα lead ads επηρεάστηκαν περισσότερο από τα υπόλοιπα campaign types, κυρίως λόγω των placements στα οποία μπορούν να προβληθούν.
Υπάρχουν σημαντικές διαφορές σε επίπεδο placement μεταξύ Lead Campaigns και Conversion Campaigns:
Όπως φαίνεται και από τον πινακα, τα εξτρά placements που είναι διαθέσιμα για τις conversion-oriented καμπάνιες επιτρέπουν τη διασπορά των impressions σε περισσότερα (άρα και φθηνότερα) μέρη.
Αυτό από μόνο του είναι αρκετό για να μειωθεί έστω και ελάχιστα το CPM, καθώς τα διαθέσιμα impressions δεν “στριμώχνονται” σε λιγότερα placements και πιο συγκεκριμένα στα in-feeds placements.
Performance optimization tips για Facebook
Ποια είναι η λύση στην αύξηση των CPMs;
Είναι κάτι το οποίο μπορεί να επηρεαστεί μέσω του performance marketing;
Η απάντηση είναι ναι και παρακάτω θα δούμε μερικές λύσεις που μπορείς να εφαρμόσεις.
1. Εξέτασε μια διαφορετική δομή για το account σου
Υπάρχουν πολλές σχολές στο performance marketing ως προς το ποια είναι η βέλτιστη δομή ενός λογαριασμού, ανάλογα φυσικά με το industry στο οποίο ανήκει η επιχείρηση.
Η δομή βέβαια εξαρτάται και από άλλους παράγοντες, όπως τα αποτελέσματα που φέρνει ο λογαριασμός, τα κόστη και η ευρύτερη στρατηγική.
Αν για παράδειγμα βλέπεις ότι η τρέχουσα στρατηγική και δομή του λογαριασμού φέρνει καλά αποτελέσματα στο επιθυμητό CPA, τότε δεν υπάρχει λόγος να αλλάξεις τη δομή.
Αλλά αν βλέπεις τα κόστη να εκτοξεύονται όποτε πας να κάνεις scale τη στρατηγική σου, ενδεχομένως να πρέπει να αλλάξεις (ή να δοκιμάσεις) κάποιες εναλλακτικές στρατηγικές βασισμένες στο funnel που έχεις.
2. Go broad!
Μια από τις πτυχές της διαφήμισης στο Facebook που προσελκύει τους advertisers είναι η ικανότητα στόχευσης συγκεκριμένων κοινών.
Αν και μπορείς να συνεχίσεις να βελτιστοποιείς και να στοχεύεις τα κοινά που πιστεύεις ότι έχουν αξία για το brand σου, τα ad sets που πρόκειται να προσφέρουν καλά αποτελέσματα με ένα λογικό κόστος ενδεχομένως να είναι αυτά που αγγίζουν μια πιο ευρεία κλίμακα ανθρώπων.
Τι σημαίνει αυτό;
Όσο μικρότερο είναι το κοινό, τόσο υψηλότερος θα είναι ο ανταγωνισμός, άρα και υψηλότερο το CPM.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι κοινά όπως Cart Abandoners και Product Viewers θα σταματήσουν να είναι τα best performing κοινά, αλλά η στόχευση πιο broad κοινών με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα μπορεί να σου αποκαλύψει ευκαιρίες τις οποίες μέχρι τώρα δεν είχες αξιοποιήσει.
3. Μείωσε το daily budget και δημιούργησε νέα κοινά
Μια εναλλακτική στρατηγική για να στοχεύσεις νέα κοινά θα ήταν να δημιουργήσεις ορισμένα ad sets με broad στόχευση (με προσοχή να μην κάνουν overlap) και να κατανείμεις το συνολικό ημερήσιο budget σε αυτά, σε αντίθεση με το να είχες 1 ή 2 ad sets όπου θα τραβούσαν όλο το budget.
4. All placements enabled
Η ενεργοποίηση ή όχι των Automatic Placements είναι αντικείμενο συζήτησης εδώ και αρκετά χρόνια μεταξύ των performance marketers.
Ωστόσο, αυτό που γνωρίζουμε επίσημα – και προσωπική μας άποψη είναι ότι δουλεύει – είναι ότι το Facebook υποστηρίζει ότι η επιλογή συγκεκριμένων placements εμποδίζει τον αλγόριθμο από το να αξιοποιήσει στο μέγιστο το AI και το Machine Learning ώστε να εμφανίστει τις κατάλληλες διαφημίσεις, στους κατάλληλους ανθρώπους, τη σωστή στιγμή.
Επομένως, η ενεργοποίηση των Automatic Placements σημαίνει καλύτερο και εξυπνότερο σερβίρισμα των διαφημίσεων, που με τη σειρά του μπορεί να βελτιώσει την απόδοση των καμπανιών και να ρίξει το CPM.
5. Facebook’s Conversion API
Το Facebook Conversions API σου επιτρέπει να κάνεις track τα events στο Facebook χρησιμοποιώντας server, ο οποίος δεν απαιτεί cookies και επομένως μπορεί να καταγράψει περισσότερα δεδομένα από το Facebook Pixel μόνο.
Με περισσότερα και πιο ακριβή δεδομένα γύρω από τα conversions, μπορείς να δημιουργήσεις ισχυρότερα remarketing κοινά.
Επειδή λοιπόν ο όγκος αυτών των κοινών θα αυξηθεί, αυτόματα θα σημάνει και μείωση των CPMs.
6. Don’t give up, go smart
Η πολυπλοκότητα στο Facebook αυξάνεται, είναι λογικό.
Όμως, αυτό μπορεί να αποτελεί ευκαιρία για όσους προσαρμόζονται σε αυτές τις αλλαγές και κάνουν ‘follow the trends.’
Οι αλλαγές γύρω από το Privacy και την cookieless-world λογική είναι φυσικό να επηρεάζουν το advertising στον σύνολό του.
No worries though!
Όπως είδαμε και παραπάνω, λύσεις υπάρχουν. Κάποιες απαιτούν ένα Χ κόστος σε development, άλλες απαιτούν μια αλλαγή στο set up του λογαριασμού και άλλες είναι τόσο απλές διάρκειας κάποιων ωρών.
Key take aways
Συνοπτικά,
1. Εξέτασε μια διαφορετική δομή για το account σου.
2. Go broad!
3. Μείωσε το daily budget και δημιούργησε νέα κοινά.
4. All placements enabled.
5. Facebook’s Conversion API.
6. Don’t give up, go smart.