Μάθε πώς μπορείς να εισάγεις κόστη διαφήμισης στο Google Analytics

Είναι γνωστό ότι η μόνη πηγή από την οποία το Google Analytics ‘τραβάει’ τα κόστη αυτόματα χωρίς κάποια εξτρά υλοποίηση, είναι το Google Ads.

Ωστόσο, αυτό δεν εξυπηρετεί πάντα τους περισσότερους digital και performance marketers που επενδύουν και σε άλλα paid media platforms όπως Facebook, Instagram, Viber, TikTok ή marketplaces όπως Skroutz, Glami, Bestprice κ.α.

Σε αυτή την περίπτωση, μια εύκολη και γρήγορη λύση είναι να περάσουμε τα κόστη των υπολοίπων πλατφορμών στα Google Analytics μέσω ενός spreadsheet.

Ενώ η διαδικασία απαιτεί manual δουλειά, αυτή είναι ελάχιστη και δεν απαιτεί πολύ χρόνο.

Με αυτόν τον τρόπο, θα έχεις όλο το ROAS reporting σε μια πλατφόρμα, ενώ το optimization σε top line επίπεδο θα γίνεται αρκετά πιο γρήγορα.

Γιατί να εισάγεις τα διαφημιστικά κόστη στο Google Analytics

Η εισαγωγή του κόστους από άλλες media buying πλατφόρμες στα Google Analytics σε απαλάσσει από το να μπαίνεις σε κάθε κανάλι ξεχωριστά και να εξάγεις από εκεί τα κόστη διαφημίσεων.

Με το να έχεις όλα τα κόστη μαζεμένα σε ένα μέρος, μπορείς να εξοικονομήσεις χρόνο αποκτώντας μια ολιστική εικόνα για το PPC performance, κάνοντας έτσι πιο εύκολη όχι μόνο τη δική σου ζωή, αλλά και υπολοίπων stakeholders (π.χ. της ομάδας σου).

Πέρα όμως από κόστη, υπάρχουν και άλλα χρήσιμα metrics που μπορείς να εισάγεις στα Google Analytics, όπως:

• CPC

• CTR

• ROAS

Από πλατφόρμες όπως:

• Facebook

• LinkedIn

• Twitter

• Pinterest

• Bing

• Reddit

Τι πληροφορίες μπορείς να εισάγεις στα Google Analytics

Εκτός από τα κόστη, υπάρχουν και κάποια υποχρεωτικά σύνολα δεδομένων που πρέπει να εισάγεις στο Google Analytics.

Αυτό συμβαίνει επειδή πρέπει να αποδώσεις το κόστος σε ένα σημείο δεδομένων (data point) κατά το uploading των spreadsheets.

Δυστυχώς, δεν μπορείς να ανεβάσεις ότι πληροφορία θέλεις. Υπάρχει μόνο ένας συγκεκριμένος αριθμός από data sets που μπορείς να συμπεριλάβεις στο upload σου.

Ας δούμε ποια είναι αυτά.

Απαιτούμενες πληροφορίες

Υπάρχουν 3 είδη πληροφορίας που πρέπει να συμπεριλάβεις όταν εισάγεις τα δεδομένα σου. Αυτά είναι τα εξής:

• Date

• Source

• Medium

Τι πρέπει να εισάγεις

Είναι προφανές ότι η επιλογή θα είναι το κόστος, αλλά σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να συμπεριλάβεις ένα από τα παρακάτω:

• Cost

• Impressions

• Clicks

Προαιρετική πληροφορία

Οποιοδήποτε από τα παρακάτω δεδομένα μπορεί να συμπεριληφθεί κατά την εισαγωγή των δεδομένων, αλλά δεν είναι υποχρεωτικό.

Υπάρχουν σαφώς πολλές περισσότερες επιλογές από αυτές που θα δούμε παρακάτω, αλλά κάποια metrics που έχει το Google Analytics ισχύουν μόνο για λογαριασμούς Google Ads.

Ας δούμε μερικά από τα προαιρετικά σύνολα δεδομένων που μπορείς να συμπεριλάβεις εάν θέλεις να εισάγεις εξτρά πληροφορίες από τα paid media κανάλια που χρησιμοποιείς.

• Referral Path

• Ad Content

• Campaign

• Final URL

• Keyword

• Search Query

Πώς θα δημιουργήσεις το CSV για να εισάγεις τα κόστη στο Google Analytics

Κατά τη δημιουργία του CSV, καθένα από τα data points που αναφέρθηκαν παραπάνω πρέπει να βρίσκεται στη δική του στήλη.

Το παρακάτω παράδειγμα είναι ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα που χρησιμοποιεί δεδομένα από το LinkedIn.

Column header format

Τα headers του csv θα πρέπει να έχουν τη σωστή μορφοποίηση πριν εισαχθούν στα Google Analytics. Εάν δεν το κάνεις αυτό, η εισαγωγή του αρχείου θα απορριφθεί.

Επομένως, τα headers θα πρέπει να μορφοποιηθούν ως ga:date όπου Date, ga:medium όπου Medium κλπ.

Date format

Ο επόμενος σημαντικός κανόνας μορφοποίησης αφορά την ημερομηνία. Θα πρέπει να μορφοποιήσεις την ημερομηνία με τη μορφή YYYMMDD. Οποιαδήποτε άλλη παραλλαγή δεν θα γίνει αποδεκτή και η εισαγωγή του αρχείου θα απορριφθεί. Και επειδή η μορφή είναι YYYMMDD, αυτό σημαίνει ότι όλα τα δεδομένα που θα εισάγεις θα πρέπει να έχουν αυτήν τη μορφοποίηση σε επίπεδο ημέρας.

Filename

Τέλος, αν εισάγεις ονόματα καμπανιών, προτείνουμε ότι τα ονόματα των CSV’s να ταιριάζουν με τα ονόματα των καμπανιών που εισάγεις. Εάν δεν το κάνεις αυτό, ενδέχεται να δημιουργηθούν διπλότυπες καμπάνιες στο Google Analytics και τα δεδομένα να πρέπει να διαχωριστούν μεταξύ των ίδιων καμπανιών αλλά και με διαφορετικά ονόματα.

Όταν βρίσκεσαι στο Google Analytics και επιλέξεις τις στήλες σου, θα δεις το παρακάτω schema ID όπως φαίνεται στην εικόνα:

Τώρα που έχουμε έτοιμο και το αρχείο, ας δούμε πώς θα γίνει η εισαγωγή μέσα από το Google Analytics.

Πώς θα εισάγεις τα κόστη στο Google Analytics

Πάμε να δούμε βήμα – βήμα την εισαγωγή.

Επιλέγεις Data Import από το Property column

Ακολούθησε τη διαδρομή Admin > Data Import που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης.

New data import

Επίλεξε το “Create” button και από εκεί Cost Data.

Δώσε όνομα στο data set σου.

Αφού κάνεις κλικ στο “Continue” θα πρέπει να δώσεις όνομα στο data set σου και να επιλέξεις τα Google Analytics views που θα εμφανιστούν τα δεδομένα. Έπειτα, θα πρέπει να ματσάρεις το data scheme που δείξαμε παραπάνω στο spreadsheet, ούτως ώστε τα IDs του Google Analytics να αντιστοιχίζονται στα column headers του αρχείου σου.

Κάνε upload το CSV αρχείο σου.

Αφού κάνεις save το data set, θα πρέπει να επιστρέψεις πίσω στη κεντρική σελίδα Data Import. Έπειτα, θα κάνεις κλικ στο “Manage uploads.”

Εκεί είναι που θα εισάγεις το CSV αρχείο σου. Ο πιο συνηθισμένος τύπος αρχείου είναι ο CSV MS-DOS δεδομένου ότι εμφανίζει και τα λιγότερα σφάλματα.

Αφού εισάγεις το αρχείο σου, θα εμφανιστεί ένα notification σχετικά με το αν είναι επιτυχής (Completed) ή ανεπιτυχής (Failed) η εισαγωγή.

Σε περίπτωση που υπάρχουν σφάλματα, το Google Analytics φροντίζει ώστε να σου δίνει αναλυτική εικόνα του τι δεν πήγε καλά, ώστε να μπορείς στη συνέχεια να τα διορθώσεις, ανεβάζοντας ξανά το αρχείο με τα σωστά δεδομένα και την κατάλληλη μορφή.

Πλέον τα δεδομένα σου βρίσκονται στο Google Analytics

Για να δεις τα κόστη στο Google Analytics, ακολούθησε τη διαδρομή Acquisition > Campaigns > Cost Analysis.

Μπορούν να χρειαστούν λίγες ώρες μέχρι να εμφανιστούν τα δεδομένα στο Google Analytics. Πλέον όμως μπορείς να δημιουργήσεις custom reports για να βλέπεις τα κόστη και από άλλα paid media κανάλια στο Google Analytics.

Πώς θα δημιουργήσεις custom reports για τα κόστη

Εκτός από το sorting με Source / Medium και την παρακολούθηση metrics όπως Cost, CTR και CPC, μπορείς να προσθέσεις και secondary dimension για να δεις και per campaign, ad content, keyword κ.α.

Επίσης, μπορείς να προσθέσεις επιπλέον metrics όπως ROAS, transactions, revenue, RPC (revenue per click) και άλλα.

Για να το κάνεις αυτό, στο tab Cost Analysis που βρίσκεσαι κάνε κλικ στο Edit στην επάνω δεξιά γωνία του report σου. Από εκεί μπορείς να προσθέσεις metrics και να επεξεργαστείς το drilldown των dimensions.

Μπορείς να αυτοματοποιήσεις τη διαδικασία εισαγωγής δεδομένων;

Όλα γίνονται!

Υπάρχουν αρκετά εργαλεία στην αγορά που μπορούν να αυτοματοποιήσουν τη διαδικασία εισαγωγής δεδομένων κόστους διαφήμισης σε καθημερινή βάση.

Χάρη σε τέτοια εργαλεία, δεν χρειάζεται να μεταβαίνεις σε κάθε ad account και χειροκίνητα να εξάγεις δεδομένα κόστους για μια επιλεγμένη περίοδο και, στη συνέχεια, να προετοιμάζεις ένα CSV αρχείο στη μορφή που απαιτείται για εισαγωγή στο Google Analytics.

Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να συνδέεις τον λογαριασμό Google Analytics, να επιλέγεις τις πλατφόρμες διαφημίσεων που χρησιμοποιείς και τότε το σύστημα θα εισάγει αυτόματα τα δεδομένα κόστους διαφήμισης σε καθημερινή βάση.

Τέτοια εργαλεία είναι:

SegmentStream

Supermetrics GA Uploader

Funnel.io

Επίσης, μπορείς να δημιουργήσεις ένα dashboard με αυτή την πληροφορία και στο Google Data Studio – εφόσον έχει συνδεθεί με τα Google Analytics.

Πώς θα δεις την απόδοση των διαφημίσεων σε διαφορετικά networks στο Google Analytics

Αν και, όπως είδαμε, απαιτείται κάποια manual δουλειά για να εισάγεις κόστη από media channels και καμπάνιες στο Google Analytics, υπάρχουν τρόποι για να το πετύχεις αυτό και με αυτοματοποιημένη διαδικασία.

Η εισαγωγή δεδομένων – και όχι απαραίτητα μόνο αυτών που αφορούν διαφημιστικά κόστη – μπορεί να κάνει τη ζωή πιο εύκολη (ειδικά εκείνων που εργάζονται σε agency και διαχειρίζονται accounts πελατών), καθώς δίνει την ευκαιρία για συλλογή πληροφοριών που παραδοσιακά βρίσκονται διάσπαρτα σε διαφορετικές πηγές.

stheodoratos
stheodoratos
Αδυναμίες του οτιδήποτε έχει να κάνει με δεδομένα, performance και...Τρίκαλα Κορινθίας! Ίσως είναι από τους λίγους web developers στον κόσμο που έκανε στροφή προς το digital marketing! Δεν λέει ποτέ όχι στον καλό καφέ, στο gaming με φίλους και στη βόλτα κοντά στη θάλασσα!

More from author

Related posts

Latest posts

SEO: Πότε πρέπει να μπλοκάρεις τα AI Bots και πότε όχι

Τον Αύγουστο του 2023, το OpenAI αποκάλυψε τον web crawler του, το GPTBot, και, με αυτόν τον τρόπο, επέτρεψε στους website owners να αποκλείσουν...

Πώς να κάνεις set up το Scroll Depth Tracking στα GA4

Εάν είσαι εξοικειωμένος με το Google Analytics 4 (GA4), πιθανότατα γνωρίζεις ήδη ότι έχει ενσωματωμένο scroll tracking από προεπιλογή. Και φυσικά, μπορεί να αναρωτιέσαι: γιατί...

Ο ανανεωμένος Chrome Canary και τα νέα features για Technical SEO

Κάθε μέρα που ξημερώνει στον κόσμο του web φέρνει και κάτι καινούριο. Παράλληλα, η ανάπτυξη που παρατηρείται στην τεχνολογία των mobile συσκευών και των...

8 δοκιμασμένες τακτικές για να γίνεις πιο ανταγωνιστικός στα Google Ads

Ισχύει ότι στο χρηματιστήριο που ονομάζεται Google Ads, κερδίζει πάντα αυτός που έχει περισσότερα χρήματα να χαλάσει; Οι πραγματιστές θα απαντήσουν ναι, οι ρομαντικοί...

Google Ads Performance Max: Αυτά είναι τα best practices

Πλεόν οι Performance Max καμπάνιες του Google Ads είναι διαθέσιμες για όλους. Παρακάτω θα κάνουμε ένα deep dive σε όσα πρέπει να γνωρίζεις σχετικά με...

Facebook CPMs optimization tips και iOS 14

Αυτό που λίγο-πολύ περιμέναμε, έγινε! Το release του iOS 14 τον Σεπτέμβριο 2020 επηρέασε το Facebook οδηγώντας σε άυξηση των CPMs από ελάχιστο έως και...

Θες να μαθαίνεις πρώτος νέα μας;

Ξέρεις τι να κάνεις! Θα μαθαίνεις νέα μας μόνο κάθε Κυριακή, επομένως...push the button!