Πώς να κάνεις set up το Scroll Depth Tracking στα GA4

Εάν είσαι εξοικειωμένος με το Google Analytics 4 (GA4), πιθανότατα γνωρίζεις ήδη ότι έχει ενσωματωμένο scroll tracking από προεπιλογή.

Και φυσικά, μπορεί να αναρωτιέσαι: γιατί να χρειάζομαι ένα custom tracking για το scroll-depth;

Το “scroll depth” του GA4 ενεργοποιείται όταν ένας χρήστης έχει κάνει scroll στο 90% περίπου της σελίδας – αλλά πιθανότατα να θέλεις να μάθεις περισσότερα από αυτό, όπως το πόσοι χρήστες έκαναν scroll στο 50% ή ακόμα και στο 25% της σελίδας.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θα πρέπει να σετάρεις το custom scroll depth tracking στο GA4.

Παρακολουθώντας το scroll depth, μπορείς να αποκτήσεις πληροφορίες για το engagement και τη συμπεριφορά των χρηστών, να κατανοήσεις πόσο περιεχόμενο καταναλώνουν οι χρήστες και να βελτιστοποιήσεις ανάλογα τις σελίδες σου.

Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε το implementation χρησιμοποιώντας τον Google Tag Manager (GTM).

Γενικά, προτείνουμε ανεπιφύλακτα να χρησιμοποιήσεις το GTM για τη ρύθμιση του GA4 έναντι του gtag.js, επειδή έχει πολύ έξυπνες δυνατότητες που μπορείς να χρησιμοποιήσεις και απαιτεί λιγότερο χρόνο για να ολοκληρώσεις τις ρυθμίσεις.

Μπορείς επίσης να το “γυρίσεις” σε hybrid και να χρησιμοποιήσεις το GTM μαζί με το datalayer.push όποτε χρειάζεσαι πιο λεπτομερή έλεγχο του tracking.

Θα δούμε πώς να σετάρουμε το scroll depth tracking και να δημιουργήσουμε ένα παράδειγμα ενός content engagement dashboard στο Looker Studio.

Πώς να κάνεις setup το Scroll Depth Tracking

Πρώτα απ ‘όλα, πρέπει να απενεργοποιήσουμε το default scroll tracking από το Enhanced measurement stream.

Ακολούθησε το path στο Data Stream > Stream.

Enhanced measurements.

Για να αποφύγεις το double tracking του ίδιου event, απενεργοποίησε το scroll tracking στο popup dialog.

Scroll tracking.

Στη συνέχεια, θα πρέπει να μεταβείς στη σελίδα των Custom Definitions του GA4 και εκεί να προσθέσεις το custom dimension “scroll_percentage” (μπορείς να το ονομάσεις όπως θες). Θα χρησιμοποιήσουμε αυτό το όνομα για να στείλουμε το scroll depth threshold.

Scroll_percentage custom dimension.

Στη συνέχεια, θα μεταβείς στις Variables του Google Tag Manager και θα ενεργοποιήσεις τις παρακάτω built-in μεταβλητές:

Scrolling variables.

Έπειτα, θα μεταβείς στα Triggers και θα προσθέσεις ένα scroll depth trigger με το όνομα “Custom Scroll”.

Προσθήκη trigger.
Set trigger parameters.

Στη ρύθμιση “Percentages”, πρόσθεσε τα scroll depth levels που θέλεις να κάνεις track σε μια comma-separated list.

Κάπου εδώ αξίζει να σημειώσουμε κάτι.

Εάν θέλεις να το εφαρμόσεις σε ένα high-traffic website και βάλεις πάρα πολλά thresholds (π.χ. 15,16,17…25), μπορεί να φτάσεις στο όριο των επιτρεπόμενων hits του BigQuery που είναι το 1million και να χάσεις ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του GA4.

Μπορεί να παρατηρήσεις ότι μπορείς να προσθέσεις και pixel values ώστε να κάνεις track το scroll depth με pixels.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, έχει πολύ νόημα να χρησιμοποιήσεις αυτή την τεχνική, αλλά για πολλούς οι περιπτώσεις αυτές είναι πολύ πολύ περιορισμένες.

Για παράδειγμα, αν θες να κάνεις track ένα scroll depth 1000 pixels μπορεί να μη σου δώσει το ακριβές insight του πόσοι χρήστες έχουν διαβάσει μέχρι ένα Χ σημείο ενός άρθρου που κυμαίνεται από 2000 pixels μέχρι 10000 pixels.

Στη συνέχεια, πήγαινε στα Tags του GTM και πρόσθεσε ένα Event Tag.

Event tag.

Στο event name, πληκτρολόγησε το “scroll” και βάλε το custom parameter στο “percent_scrolled”.

Scroll event – custom dimension percent_scrolled.
Scroll depth threshold variable.
Trigger Custom Scroll.

Συνοψίζοντας, το custom scroll tracking λειτουργεί ως εξής:

  • Απενεργοποιείς το default scroll tracking.
  • Ξαναδημιουργείς το ίδιο scroll tracking με το event name “scroll.
  • Στέλνεις το scroll depth threshold σε μια custom parameter.

Πώς να φτιάξεις το Scroll Depth Report σε ένα Looker Studio

Ανοίγεις το Looker Studio και προσθέτεις το GA4 ως data source.

Looker Studio.

Εισάγεις ένα Pivot Table ως chart type.

Pivot Table.

Προσθέτεις το “Page Path” σαν row dimension και το percent_scrolled ως column dimension.

Σαν metric, πρόσθεσε το “Total Users” και το “Event Count”.

Εκεί πρόσθεσε ένα φίλτρο με “Event name” contains “scroll” για να αφαιρέσεις άλλα events, όπως το “page_view” από τα δεδομένα.

Το φίλτρο είναι απαραίτητο σαν ένα by-pass της default λειτουργίας του GA4 να φέρνει όλα τα events.

The end!

Σε αυτό το guide θα μπορούσε να προστεθεί και το Exploration Scroll Report ως άλλη μια μέθοδος visualizations, ωστόσο θεωρούμε ότι το Looker είναι η πιο βολική λύση.

Το scroll depth είναι ένα σημαντικό metric στο οποίο λίγοι δίνουν σημασία.

Θα προτείναμε τη χρήση segments ή/και άλλων dimensions για να αποκτήσεις μια καλύτερη εικόνα για το πώς σκοράρει το scroll depth σε συσκευές ή/και browsers.

Ενδιαφέρον έχει και το blending με το Google Search Console, κάτι που μπορεί να αποκαλύψει το ποια keywords κάνουν drive το μεγαλύτερο engagement στο site σου.

Enjoy!

PM. GR Team
PM. GR Teamhttp://www.performance-marketing.gr
Το Performance-Marketing.gr είναι το πρώτο Ελληνικό site με περιεχόμενο γύρω από το performance marketing. Τεχνικές, hacks, νέα, tips και how-to guides...που δουλεύουν!

More from author

Related posts

Latest posts

SEO: Πότε πρέπει να μπλοκάρεις τα AI Bots και πότε όχι

Τον Αύγουστο του 2023, το OpenAI αποκάλυψε τον web crawler του, το GPTBot, και, με αυτόν τον τρόπο, επέτρεψε στους website owners να αποκλείσουν...

Ο ανανεωμένος Chrome Canary και τα νέα features για Technical SEO

Κάθε μέρα που ξημερώνει στον κόσμο του web φέρνει και κάτι καινούριο. Παράλληλα, η ανάπτυξη που παρατηρείται στην τεχνολογία των mobile συσκευών και των...

Τι είναι ένα Canonical URL και ποιος ο ρόλος του στο SEO

Η φράση "canonical tag" εμφανίζεται συχνά σε συζητήσεις γύρω από το SEO και πιθανότατα περισσότερο μεταξύ cross-functional ομάδων όπως engineering, analytics ή MarTech. Όπως γίνεται...

SEO: Πότε πρέπει να μπλοκάρεις τα AI Bots και πότε όχι

Τον Αύγουστο του 2023, το OpenAI αποκάλυψε τον web crawler του, το GPTBot, και, με αυτόν τον τρόπο, επέτρεψε στους website owners να αποκλείσουν...

Ο ανανεωμένος Chrome Canary και τα νέα features για Technical SEO

Κάθε μέρα που ξημερώνει στον κόσμο του web φέρνει και κάτι καινούριο. Παράλληλα, η ανάπτυξη που παρατηρείται στην τεχνολογία των mobile συσκευών και των...

Τι είναι ένα Canonical URL και ποιος ο ρόλος του στο SEO

Η φράση "canonical tag" εμφανίζεται συχνά σε συζητήσεις γύρω από το SEO και πιθανότατα περισσότερο μεταξύ cross-functional ομάδων όπως engineering, analytics ή MarTech. Όπως γίνεται...

Θες να μαθαίνεις πρώτος νέα μας;

Ξέρεις τι να κάνεις! Θα μαθαίνεις νέα μας μόνο κάθε Κυριακή, επομένως...push the button!