Δεν είναι λίγες οι φορές που τα websites έχουν μικρότερο conversion rate στο mobile έναντι του desktop, και οι owners δεν γνωρίζουν αν αυτή η διαφορά είναι λογική, κακή ή καλή.
Mε βάση τα τελευταία benchmarks, η επισκεψιμότητα από mobile συσκευές αγγίζει έως και το 80%. Φαντάσου, λοιπόν, πόσο επιπλέον τζίρο θα μπορούσες να κερδίσεις αν τα conversion rates ήταν παρόμοια μεταξύ των συσκευών (τείνοντας πάντα προς το μεγαλύτερο).
Υπάρχουν reports που δείχνουν ότι το conversion rate σε mobile συσκευές είναι το 47% των rates που παρατηρούνται στο desktop.
Καθώς όλο και περισσότεροι χρήστες χρησιμοποιούν mobile συσκευές για τις αγορές τους, πρέπει να βεβαιωθείς ότι το conversion rate στο mobile βελτιώνεται – μαζί με τον αντίστοιχο τζίρο.
Ένας τρόπος με τον οποίο μπορείς να παρακολουθείς το mobile performance είναι παρατηρώντας το Relative Mobile Conversion Rate (mCvR), το οποίο υπολογίζεται διαιρώντας το mobile conversion rate με το desktop conversion rate.
Τα conversion rates για mobile και desktop επηρεάζονται από δύο κύριες παραμέτρους.
Η πρώτη παράμετρους περιλαμβάνει εκείνους τους παράγοντες που επηρεάζουν το traffic όπως το channel mix, οι marketing καμπάνιες, τα seasonalities.
Η δεύτερη παράμετρος περιλαμβάνει την απόδοση του website, όπως το UX και το pagespeed. Οποιοδήποτε από αυτά μπορεί να προκαλέσει αύξηση η πτώση του conversion rate για mobile ή desktop συσκευές.
Το όφελος από τη χρήση του Rel mCvR για την αξιολόγηση του mobile performance είναι ότι οι παράγοντες επιρροής της επισκεψιμότητας τείνουν να μην επηρεάζουν το metric.
Γιατί αυτό;
Επειδή οι ίδιες καμπάνιες και τα ίδια seasonalities επηρεάζουν εξίσου τις mobile και desktop συσκευές, όπως μια καλή καμπάνια marketing θα προκαλέσει αύξηση του conversion rate και στο desktop και στο mobile. Το Rel mCvR θα παραμείνει το ίδιο. Όταν αξιολογείς το metric με την πάροδο του χρόνου, θα σου δείξει εάν έχεις βελτιώσει το website σου για mobile συσκευές.
Τι πρέπει να γνωρίζεις κατά το evaluation του Rel mCvR
- Να παρακολουθείς πάντα το desktop conversion rate. Εάν το Rel mCvR παρουσιάζει ανωμαλίες (προς τα πάνω ή προς τα κάτω), έλεγξε αν οφείλεται σε κάποιο τεχνικό πρόβλημα που επηρεάζει μόνο τις desktop συσκευές και που οδηγεί σε πτώση του conversion rate.
- Να κάνεις monitor το Rel mCvR σε εβδομαδιαίο επίπεδο. Επειδή το metric βασίζεται στο performance ολόκληρου του site, οποιαδήποτε διαδικασία βελτίωσης θα πάρει χρόνο να δείξει αποτελέσματα. Ο καθημερινός έλεγχος των δεδομένων μπορεί να αποδειχθεί ασταθής, αντ’αυτού, δες πώς μετακινείται το metric με την πάροδο του χρόνου.
- Να έχεις υπόψη ότι οι οργανισμοί με φυσικά καταστήματα μπορεί να μην φτάσουν ποτέ το 100% Rel mCvR, καθώς το mobile χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό για έρευνα πριν ή κατά την επίσκεψη σε ένα κατάστημα. Το 70% είναι ένας καλός στόχος για αρχή.
Μια καλύτερη εμπειρία χρήστη στο site σου, κυρίως για mobile συσκευές, οδηγεί σε αυξημένα έσοδα και καλύτερο Rel mCvR. Για να φτάσεις εκεί, συνιστούμε να ξεκινήσεις με βασικές A/B πρακτικές για mobile συσκευές, ώστε να βελτιώσετε το mobile conversion rate. Είναι μέσω των δοκιμών A/B που καθοδηγείσαι από τους χρήστες σου και παρέχετε αυτό που χρειάζονται.