Πρόσφατα πέσαμε σε ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον άρθρο (πηγή στο τέλος του άρθρου) σχετικά με το πόσο χρόνο χρειάζεται για να κάνει rank το νέο περιεχόμενο στην Google.
Η ανάλυση που θα δούμε παρακάτω, βασίζεται σε δεδομένα από περισσότερα από 40 case studies και SEO στρατηγικές.
Η πραγματικότητα είναι ότι μια σελίδα μπορεί να κάνει rank στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google για ένα συγκεκριμένο keyword σε μια νύχτα ή μπορεί να χρειαστούν και 6+ μήνες.
Σε κάποιες περιπτώσεις, μια σελίδα μπορεί να μην κάνει rank ποτέ.
Πώς, λοιπόν, μπορεί κανείς να προβλέψει εάν και πότε μια σελίδα θα φτάσει στις top θέσεις;
Για αρχή, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν το ranking ή το Avg.Position δεν είναι εύκολα ποσοτικοποιήσιμοι (όπως π.χ. το στυλ γραφής, η κάλυψη θεμάτων και άλλα).
Επομένως, η αρχή γίνεται εξετάζοντας εύκολα μετρήσιμους παράγοντες όπως ο χρόνος, ο αριθμός των δημοσιευμένων άρθρων ή σελίδων και το domain rating, ώστε να κατανοήσουμε πώς επηρεάζεται η κατάταξη των πρώτων 10 αποτελεσμάτων.
Όπως θα δούμε και στη συνέχεια, η ανάλυση διερευνά διάφορους άλλους, λιγότερο μετρήσιμους παράγοντες και γίνεται μια πρόταση ως προς τον χειρισμό τους.
Πώς ο χρόνος και το Domain Rating επηρεάζει τα αποτελέσματα στις πρώτες θέσεις
Για να κατανοήσουμε τον αντίκτυπο του χρόνου και του domain rating στην επίτευξη κατάταξης στα πρώτα αποτελέσματα της Google, η έρευνα αναλύει τον μέσο αριθμό των rankings της πρώτης σελίδας που έχουν πετύχει συγκεκριμένα domains.
Το παραπάνω γράφημα δείχνει τον μέσο αριθμό των top 10 rankings που έχουν πετύχει ορισμένα domains.
Ο άξονας Χ αντιπροσωπεύει τον αριθμό των μηνών που έχει γίνει δημοσίευση περιεχομένου και κάθε μπλε κουκίδα αντιπροσωπεύει τον μέσο αριθμό των top 10 rankings που έχουν πετύχει τα domains μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Για παράδειγμα, παρακολουθώντας από τον μήνα 10, θα δούμε ότι τα domains έχουν συνήθως περίπου 20 first-page rankings.
Αυτό δείχνει ότι, κατά μέσο όρο, μετά από 20 μήνες τακτικής δημοσίευσης περιεχομένου, τα domains κατατάσσονται στην πρώτη σελίδα για περισσότερα από 50 keywords.
Το βασικό takeaway είναι μια σαφής ανοδική τάση: Όσο περισσότερο δημοσιεύεται νέο περιεχόμενο τόσο αυξάνονται τα keywords που κάνουν την εμφάνισή τους στο top 10 των rankings.
Αυτό είναι λίγο-πολύ αναμενόμενο ως αποτέλεσμα, καθώς κανείς μπορεί να υποστηρίξει ότι όσο περισσότερο περιεχόμενο δημοσιεύεται, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες το keyword να εμφανιστεί στο top 10.
Υπό κανονικές συνθήκες, ένα domain με 50 δημοσιευμένα άρθρα θα έχει περισσότερα rankings από ένα άλλο domain με μόνο 5 δημοσιεύσεις.
Εδώ η ανάλυση απομονώνει την επίδραση του χρόνου στα rankings ελέγχοντας τον αριθμό των δημοσιεύσεων καταλήγοντας στην εξής ερώτηση: Ο χρόνος από μόνος του επηρεάζει τα rankings; Και αν ναι, πόσο χρόνο χρειάζεται για να κάνει rank το περιεχόμενο στην πρώτη σελίδα της Google;
Για να απαντήσει σε αυτό, η έρευνα, χρησιμοποιεί τα ίδια δεδομένα από το παραπάνω γράφημα, αλλά το προσαρμόζει διαιρώντας τον αριθμό των first-page rankings με τον αριθμό των δημοσιεύσεων για κάθε domain.
Σε αυτό το νέο γράφημα, μια τιμή του άξονα Υ 1,00 υποδηλώνει ότι το domain έχει ένα first-page ranking για κάθε μοναδική δημοσίευση που πραγματοποιήθηκε.
Εξετάζοντας τη συνολική μορφή των δεδομένων σε αυτό το γράφημα, παρατηρούμε ότι περίπου τον μήνα 15, κάθε δημοσίευση είναι κατά μέσο όρο κοντά σε ένα first-page ranking.
Αυτή η ανάλυση απαντά στην ερώητηση, “Πόσο καιρό χρειάζεται το νέο περιεχόμενο για να κάνει rank στην πρώτη σελίδα της Google;”. Κατά μέσο όρο, παίρνει λίγο περισσότερο από έναν χρόνο για κάθε δημοσιευμένο περιεχόμενο να φτάσει στη σελίδα 1 της Google.
Όπως ήταν αναμενόμενο, ο αριθμός των rankings στην πρώτη σελίδα αυξάνεται καθώς δημοσιεύεται περισσότερο περιεχόμενο.
Το Domain Authority βοηθάει στο γρήγορο ranking
Σαν όρος, το Website Authority είναι ευρέως αναγνωρισμένος και αναφέρεται στη δύναμη της παρουσίας ενός domain στην Google.
Διάφορα SEO εργαλεία χρησιμοποιούν μια ποικιλία από metrics για να αξιολογήσουν το Domain Authority. Π.χ.
- Domain Rating (PR) από Ahrefs: Αξιολογεί τα backlinks και την ισχύ αυτών ώστε να καθορίσει το συνολικό site authority.
- Domain Authority (DA) από Moz: Προβλέπει πόσο πιθανό είναι να κάνει rank ένα domain, αν και οι συγκεκριμένες παράγοντες που εξετάζονται δεν είναι άμεσα διαθέσιμοι.
Και τα δύο εργαλεία παρέχουν scoring που κυμαίνεται από 0 έως 100, με υψηλότερες βαθμολογίες που δηλώνουν μεγαλύτερο authority.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι κάθε εργαλείο λαμβάνει υπόψει διαφορετικά metrics.
Καθώς πολλοί marketers βασίζονται σε αυτό το scoring για να μετρήσουν το ranking potential τους, η έρευνα αναλύει δικά της δεδομένα για να δει αν υποστηρίζουν αυτή την ιδέα.
Και όπως φαίνεται, το κάνει.
Το γράφημα αυτό δείχνει τον αριθμό των first-page rankings ανά δημοσίευση με την πάροδο του χρόνου για δύο groups:
- Domains με Domain Rating (DR) πάνω από 50.
- Domains με Domain Rating (DR) κάτω από 50.
Για τα domains με υψηλότερο DR, τα δεδομένα μας δείχνουν ότι επιτυγχάνουν first-page ranking ανά δημοσίευση λίγο περισσότερο από εάν χρόνο μετά το publication αυτής.
Αντίθετα, τα domains με χαμηλότερο DR βλέπουν περίπου 0,6 first-page rankings ανά δημοσίευση την ίδια χρονική στιγμή.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το trend για το <50 DR group εξακολουθεί να είναι ανοδική.
Αυτό υποδηλώνει ότι websites με χαμηλότερο DR θα μπορούσαν ενδεχομένως να φτάσουν στον ίδιο αριθμό first-page rankings με εκείνα που έχουν υψηλότερο DR, αλλά θα χρειαζόταν περισσότερος χρόνος.
Ωστόσο, η έρευνα τονίζει ότι ακόμη δεν υπάρχουν τα δεδομένα για να επιβεβαιωθεί αυτή η υπόθεση.
Key takeaway: Χρειάζεται λίγο περισσότερο από ένα χρόνο για να πετύχεις first-page rankings ανά δημοσίευση
Οι βασικές πληροφορίες που προκύπτουν από την έρευνα και τα δεδομένα είναι:
- Ο χρόνος είναι ο πιο κρίσιμος παράγοντας για να καθοριστεί ένα μια δημοσίευση θα κάνει rank στα πρώτα αποτελέσματα της Google.
- Κατά μέσο όρο, χρειάζεται λίγο περισσότερο από ένα χρόνο για να επιτευχθεί ένα first-page ranking για μια δημοσίευση/δημοσιευμένο περιεχόμενο.
- Το website authority παίζει ρόλο, αλλά δεν είναι τόσο σημαντικό όσο ο χρόνος.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτή η ανάλυση εστιάζει αποκλειστικά στο χρόνο και το domain strenght ως ranking factors.
Αλλά υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τα rankings.
Για να μεγιστοποιήσει κανείς το ranking potential, ανεξάρτητα από το domain rating ή πόσο καιρό δημοσιεύει, πρέπει να λάβει υπόψη και άλλους παράγοντες.
Αν θες να μάθεις περισσότερα για το ποια σημεία μπορούν να σε βοηθήσουν να βελτιώσεις τα rankings σου, συνέχισε να διαβάσεις εδώ.