Η Google ανακοίνωσε ένα νέο update στα attribution models των Google Analytics 4 (GA4) για τη βελτίωση του allocation των conversions, από τα οργανικά αποτελέσματα στις paid καμπάνιες.
Η Google σχεδιάζει να εφαρμόσει αυτές τις αλλαγές εντός των επόμενων δύο εβδομάδων για να αντιμετωπίσει ένα μακροχρόνιο πρόβλημα όπου τα conversions που προέρχονται από paid search, αποδίδονταν κατά λάθος στην επισκεψιμότητα οργανικής αναζήτησης.
Σύμφωνα με τη δήλωση της Google, αυτή η εσφαλμένη κατανομή συμβαίνει σε SPA (Single Page Applications) όταν η παράμετρος “gclid” – ένα μοναδικό αναγνωριστικό για κλικ από paid search – αποτυγχάνει να παραμείνει σε πολλά page views.
Ως αποτέλεσμα, τα conversions που θα έπρεπε να είχαν πιστωθεί σε καμπάνιες paid search αντιστοιχίστηκαν εσφαλμένα σε κανάλια οργανικής αναζήτησης.
Βελτιωμένο conversion attribution
Για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, η Google τροποποιεί τον τρόπο με τον οποίο κάνει attribute τα conversions για να διασφαλίσει ότι οι τα δεδομένα των καμπανιών καταγράφονται από το αρχικό event σε κάθε σελίδα.
Σύμφωνα με τη νέα μεθοδολογία, το attribution θα ενημερωθεί για να αντικατοπτρίζει την κατάλληλη πηγή επισκεψιμότητας εάν ένας χρήστης εξέλθει από το website και επιστρέψει μέσω διαφορετικού καναλιού.
Αυτή η αλλαγή αναμένεται να αυξήσει τον αριθμό των conversions που αποδίδονται σε paid search καμπάνιες, επηρεάζοντας δυνητικά τις διαφημιστικές δαπάνες για performance marketers.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Καθώς ενδέχεται να γίνουν attributed περισσότερα conversions στο paid search, metrics όπως είναι το revenue, το roas και το CPA πρόκειται να επηρεαστούν (προς το καλύτερο).
Η σωστή διαχείριση του budget θα πρέπει να εξασφαλιστεί ώστε να ευθυγραμμίζεται με τα νέα δεδομένα, καθώς η αύξηση στα conversions μπορεί να οδηγήσει σε διακυμάνσεις στο spending.
Το βελτιωμένο attribution θα δώσει μια σαφέστερη εικόνα του πόσο καλά λειτουργεί το paid search advertising.
Αυτό θα επιτρέψει τη λήψη πιο έξυπνων αποφάσεων σχετικά με το που θα ξοδευτεί το budget και πώς θα προχωρήσεις στο optimization των καμπανιών βάσει ακριβέστερων δεδομένων.
Πώς αυτό θα βοηθήσει το performance marketing;
Τα ωφέλη είναι αρκετά:
- Θα αποκτήσεις μια πιο ξεκάθαρη εικόνα του πραγματικού αντίκτυπου των paid καμπανιών στο ROI.
- Θα μπορείς να βελτιστοποιήσεις τις καμπάνιες σου με βάση αξιόπιστα metrics, επιτρέποντας πιο αποτελεσματικό budget allocation και στρατηγικές στόχευσης.
- Θα προσδιορίσεις περιοχές για βελτιστοποίηση.
- Θα σου επιτραπεί να λάβεις data-driven αποφάσεις σχετικά με το budget adjustment, bid strategies και γενικότερα τη συνολική διαχείριση των καμπανιών.