Τι πρέπει να γνωρίζεις για το rollout των Analytics 4

Το Google Analytics 4 (GA4) πρόκειται να αντικαταστήσει τα Universal Analytics όπως τα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.

Αυτή είναι μια πάρα πολύ σημαντική αλλαγή για τους advertisers και τους marketers που βασίζονται στα Universal Analytics για το reporting τους.

H Google αποκαλεί το GA4 ως το “next-generation measurement solution”, αλλά σίγουρα θα υπάρξει ένα σημαντικό learning curve καθώς οι end users θα προσαρμόζονται στη νέα πλατφόρμα.

Το GA4 και το τέλος του Google Analytics (όπως το γνωρίζαμε)

Η πιο σημαντική ημερομηνία που πρέπει να θυμάσαι είναι η 1η Ιουλίου 2023, καθώς τότε το γνωστό έως τώρα Universal Analytics θα σταματήσει να επεξεργάζεται δεδομένα. Όσα properties χρησιμοποιούν Analytics 360 θα συνεχίσουν να επεξεργάζονται δεδομένα έως την 1η Οκτωβρίου 2023.

Η Google αναφέρει ότι οι χρήστες θα είναι σε θέση να δούν παλιά reports για τουλάχιστον έξι μήνες μετά από αυτήν την ημερομηνία, αλλά τα νέα δεδομένα θα ρέουν μόνο στα properties του Google Analytics 4.

Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει, για παράδειγμα, καμπάνιες Google Ads αν αυτές βασίζονται για το bidding σε imported Analytics goals ή eCommerce transactions, αν χρησιμοποιούν audiences του Analytics στις καμπάνιες ή αν γίνεται import διαφόρων metrics από Universal Analytics.

Η Google προτείνει τη μετεγκατάσταση των συνδέσεων μεταξύ Universal Analytics properties με Google Ads σε GA4 το συντομότερο δυνατό. Επίσης, θα πρέπει να κάνεις import GA4 conversions για bidding και να εισάγεις GA4 audiences σε campaigns και ad groups για remarketing.

Με λίγα λόγια, Google Ads accounts που βασίζονται σε δεδομένα Universal Analytics, δεν θα έχουν χρησιμότητα από 1η Ιουλίου 2023. Ο στόχος είναι να γίνει η απεξάρτηση από Universal Analytics όσο το συντομότερο γίνεται καθώς έτσι το GA4 θα έχει την ευκαιρία να συλλέξει μεγαλύτερο αριθμό δεδομένων για optimization.

Τι αλλάζει στο GA4

Οι μεγαλύτερες διαφορές που θα συναντήσουν οι χρήστες του GA4 είναι αλλαγές στο interface και στο terminology, οι οποίες δεν έχουν αλλάξει δραστικά από το 2012.

Επίσης, το Universal Analytics ήταν ένα session-based εργαλείο και βασιζόταν σε hit types, όπως page hits, event hits και social interaction hits.

Το GA4 είναι ένα event-based εργαλείο, επομένως ένα “pageview” hit τώρα γίνεται recorded ως ένα event.

Αυτό το data-driven attribution λαμβάνει υπόψη ορισμένα unique touchpoints, κατανέμοντας τη βαρύτητα σε κάθε visit (credit distribution). Έτσι, ο χρήστης έχει πρόσβαση σε περισσότερα πολύτιμα δεδομένα για το conversion path των χρηστών.

Η Google αναφέρει ότι το GA4 έρχεται εξοπλισμένο με machine learning δυνατότητες, οι οποίες μπορούν να αποκαλύψουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το customer journey σε διαφορετικές πλατφόρμες και συσκευές.

Τέλος, άλλες πλατφόρμες της Google όπως το Google Signals, θα γίνονται εύκολα integrated με το GA4 με στόχο την παροχή καλύτερου campaign optimization performance και του βελτιωμένου ROI. Το GA4, επίσης, είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να είναι πιο ανθεκτικό για μελλοντικά updates.

Τι λείπει από το GA4

To GA4 λαμβάνει συνεχώς νέα updates και features πριν το μεγάλο rollout. Εκτός από το challenge του νέου UI, υπάρχουν μερικά πράγματα τα οποία -δυστυχώς- δεν θα καταφέρεις να εντοπίσεις.

Για παράδειγμα, το GA4 δεν υποστήριζει filters, ενώ η default επιλογή είναι οι “active users” και όχι οι “total users” όπως συνηθίσαμε στο Universal Analytics.

Το νέο interface δεν περιλαμβάνει επίσης bounce rate, το οποίο έχει αντικατασταθεί από engagement metrics που βασίζονται σε session data.

Tips για τα πρώτα βήματα στο GA4

Εάν είσαι power user του Universal Analytics, η συμβουλή είναι να μπεις όσο το δυνατό νωρίτερα στον κόσμο του GA4. Πρόσθεσε ένα property στο set up σου, κάνε import data και ξεκίνα να εξερευνείς το UI.

Αν βρίσκεις δύσκολη την παραπάνω διαδικασία, η Google παρέχει ένα demo account (όπως και στο Universal Analytics), πλήρως σεταρισμένο για να το αξιοποιήσεις ως “playground” χωρίς να φοβάσαι μήπως χαλάσεις κάτι.

Όπως αναφέραμε και στην αρχή, το Universal Analytics μετράει λίγους μήνες ζωή ακόμη. Και όσο περισσότερο εξάσκηση κάνεις με τη νέα πλατφόρμα, τόσο πιο εύκολο θα είναι να τη χρησιμοποιήσεις όταν γίνει και επίσημα το rollout.

Τέλος, το πιο σημαντικό είναι να σετάρεις τα events ώστε να παρακολουθείς αποτελεσματικά σημαντικές ενέργειες όπως κλικς και αγορές. Παρόλο που το GA4 έχει πολλές δυνατότητες όσον αφορά το tracking, αυτές θα σε βοηθήσουν μόνο αν σεταριστούν τα events σωστά.

Δες παρακάτω περισσότερες πηγές και αναφορές στο Google Analytics 4:

Η Google βάζει τέλος στο Universal Analytics – το GA4 το νέο standard

[Podcast] Το τέλος των Universal Analytics – Η ώρα του GA4

PM. GR Team
PM. GR Teamhttp://www.performance-marketing.gr
Το Performance-Marketing.gr είναι το πρώτο Ελληνικό site με περιεχόμενο γύρω από το performance marketing. Τεχνικές, hacks, νέα, tips και how-to guides...που δουλεύουν!

More from author

Related posts

Latest posts

Πώς να κάνεις set up το Scroll Depth Tracking στα GA4

Εάν είσαι εξοικειωμένος με το Google Analytics 4 (GA4), πιθανότατα γνωρίζεις ήδη ότι έχει ενσωματωμένο scroll tracking από προεπιλογή. Και φυσικά, μπορεί να αναρωτιέσαι: γιατί...

Ο ανανεωμένος Chrome Canary και τα νέα features για Technical SEO

Κάθε μέρα που ξημερώνει στον κόσμο του web φέρνει και κάτι καινούριο. Παράλληλα, η ανάπτυξη που παρατηρείται στην τεχνολογία των mobile συσκευών και των...

Τι είναι ένα Canonical URL και ποιος ο ρόλος του στο SEO

Η φράση "canonical tag" εμφανίζεται συχνά σε συζητήσεις γύρω από το SEO και πιθανότατα περισσότερο μεταξύ cross-functional ομάδων όπως engineering, analytics ή MarTech. Όπως γίνεται...

Πώς να κάνεις set up το Scroll Depth Tracking στα GA4

Εάν είσαι εξοικειωμένος με το Google Analytics 4 (GA4), πιθανότατα γνωρίζεις ήδη ότι έχει ενσωματωμένο scroll tracking από προεπιλογή. Και φυσικά, μπορεί να αναρωτιέσαι: γιατί...

Ο ανανεωμένος Chrome Canary και τα νέα features για Technical SEO

Κάθε μέρα που ξημερώνει στον κόσμο του web φέρνει και κάτι καινούριο. Παράλληλα, η ανάπτυξη που παρατηρείται στην τεχνολογία των mobile συσκευών και των...

Τι είναι ένα Canonical URL και ποιος ο ρόλος του στο SEO

Η φράση "canonical tag" εμφανίζεται συχνά σε συζητήσεις γύρω από το SEO και πιθανότατα περισσότερο μεταξύ cross-functional ομάδων όπως engineering, analytics ή MarTech. Όπως γίνεται...

Θες να μαθαίνεις πρώτος νέα μας;

Ξέρεις τι να κάνεις! Θα μαθαίνεις νέα μας μόνο κάθε Κυριακή, επομένως...push the button!