Τι είναι τα GCLIDs, GBRAIDS και WBRAIDS σε Analytics και Google Ads

Οι περισσότεροι advertisers της Google γνωρίζουν ότι τα Google click IDs (γνωστά και ως GCLIDs) βοηθούν στην ενίσχυση των smart bidding καμπανιών στο Google Ads, όταν αυτά καταγράφονται και μεταφορτώνονται ξανά πίσω στην Google.

Ωστόσο, τα GCLIDs έχουν πρόσφατα αρχίσει να εξαφανίζονται σε ορισμένες περιπτώσεις ή/και να αντικαθίστανται από τα GBRAIDs και WBRAIDs (ενίοτε).

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Όλα εξαρτώνται από τις αλλαγές που έχει κάνει η Google μετά την έλευση του iOS 14.5 της Apple.

Με λίγα λόγια, εάν ένα κλικ προέρχεται από μια iOS συσκευή και ο χρήστης έχει επιλέξει το opt out από το tracking, τότε στα Google Analytics θα δεις είτε GBRAID είτε WBRAID ως προστιθέμενη παράμετρο στο ad url, ανάλογα με τα κριτήρια που θα δούμε παρακάτω.

Εάν το Google Ad κλικ προέρχεται από συσκευή που δεν είναι iOS, θα εξακολουθείς να βλέπεις τη GCLID παράμετρο.

Η Google έχει μεριμνήσει και μοιράζεται πληροφορίες σχετικά με αυτό στο link https://support.google.com/google-ads/answer/10417364.

Τι αλλάζει στο bidding για καμπάνιες που θα επηρεαστούν

Οι καμπάνιες που χρησιμοποιούν Smart Bidding θα συνεχίσουν να θέτουν bids με βάση το πιο ακριβές measurement που είναι διαθέσιμο.

Ωστόσο, αυτό που συνιστούν οι experts στους advertisers είναι να παρακολουθούν στενά την απόδοση και το performance των καμπανιών που εξυπηρετούν και iOS συσκευές και, εάν είναι απαραίτητο, να προσαρμόσουν το bidding CPA ή Target Roas με βάση το στόχο τους.

Τι αναφέρει η Google

When Apple’s ATT policies take effect, we will no longer send the Google click identifier (GCLID) for ads on iOS 14 traffic coming from impacted Google apps. This new ATT compliant parameter, known as “wbraid”, replaces gclid on most iOS surfaces. Advertisers should ensure that the destination websites in their advertising campaigns can receive an additional passed URL parameter and that any web attribution systems they may have can support this parameter when needed. On non-iOS surfaces, “gclid” will continue to serve as the primary mechanism by which we attribute conversions. Please note that search is not affected by this change, and will continue to use gclid.

Επομένως, δεν χρειάζεται ανησυχία για όσους advertisers συναντούν τελευταία όλο και περισσότερο στα Google Analytics τους παραμέτρους που δεν θυμίζουν σε τίποτα το GCLID.

Που θα δεις τα links με παράμετρο WBRAID ή GBRAID

Εφόσον τρέχεις διαφημίσεις Google Ads χωρίς να έχεις κάνει exclude το iOS ως Operation System (OS), μπορείς να δεις τα Google Ads links που πήραν αυτές τις παραμέτρους ακολουθώντας τα ακόλουθα βήματα:

  1. Google Analytics > Site Content > Landing Pages
  2. Filter > regex contains > wbraid|gbraid

QnA

Q: Τι πρέπει να κάνει ένας advertiser για να διασφαλίσει ότι είναι προετοιμασμένος;

A: Ως best practice, συνίσταται στον advertiser να εφαρμόσει το One Google Tag (OGT) (gTag.js και/ή Google Tag Manager).

Επιπλέον, ένα μικρό ποσοστό advertisers μπορεί να χρειαστεί να διασφαλίσει ότι το website του είναι σε θέση να αποδέχεται αυθαίρετες πραμέτρους ακολουθώντας τις οδηγίες εδώ: https://support.google.com/google-ads/answer/1033981

Q: Πώς λειτουργεί αυτή η νέα παράμετρος;

A: Παρόμοια με το GCLID, αυτή η νέα παράμετρος ρίχνει ένα 1st party cookie που έχει οριστεί από το Google Tag (συμπεριλαμβανομένων των gTag/js, gtm.js και analytics.js που συνδέονται με ένα ads account) όταν ένας χρήστης κάνει land σε μια σελίδα, αφού προηγουμένως έχει κάνει κλικ σε μια διαφήμιση. Αυτή η παράμετρος βοηθάει στην απόδοση των conversions πίσω στις καμπάνιες (conversions attribution), αλλά δεν προσδιορίζει μοναδικά τον χρήστη (uniquely user identification).

Q: Γιατί αυτή η παράμετρος είναι συμβατή με το ATT, αλλά το GCLID δεν είναι;

A: Αυτή η νέα παράμετρος χρησιμοποιεί τεχνικές και τεχνολογία που διασφαλίζουν ότι δεν μπορεί να συνδεθεί με οποιονδήποτε μεμονωμένα χρήστη. Το WBRAID χρησιμοποιεί τεχνικές aggregation για να εξασφαλίσει τη συμμόρφωση με το ATT.

Q: Ποιος είναι ο ορατός αντίκτυπος αυτής της αλλαγής;

A: Πρόκειται για μια αλλαγή στο backend που οι advertisers δεν θα δουν στο user interface του Google Ads (front-end). Η νέα παράμετρος θα προστεθεί σε ένα 1st party cookie και αυτή η παράμετρος θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά conversions στο Google Ads με έναν τρόπο συμβατό με το ATT. Όπως πάντα, οι advertisers μπορούν να κάνουν opt out από οποιοδήποτε 1st party measurement, γεγονός που θα απενεργοποιήσει τη χρήση του GCLID καθώς και αυτής της νέας παραμέτρου. Οι advertisers ενδέχεται να συναντήσουν αυτή την παράμετρο σε ορισμένα URLs πυο προέρχονται από επισκεψιμότητα iOS.

Q: Ποια είναι η διαφορά μεταξύ των παραμέτρων “gbraid” και “wbraid”;

A: Και οι δύο αυτοί παράμετροι λειτουργούν παρόμοια, καθώς προστίθεται στο URL για μέτρηση όταν δεν γίνεται απόδεκτό το ATT. Και οι δύο παράμετροι χρησιμοποιούν επίσης τεχνικές aggregation για να αποδώσουν τα conversions. Ωστόσο, υπάρχουν επίσης σημαντικές διαφορές:

GbraidWbraid
Που χρησιμοποιείται;App measurement (deep linked campaigns)Web measurement
Ποιους τύπους καμπανιών;Search/ShoppingYouTube/Display/Discovery
Παράδειγμα;Web -> App. Κάνεις κλικ σε ένα web ad για laptop, που σε οδηγεί σε ένα δημοφιλές app για ηλεκτρονικά είδη. Στο app, αγοράζεις ένα καινούριο laptop.App -> Web. Ένα ad για laptops εμφανίζεται στο YouTube App. Κάνεις κλικ στο ad και σε οδηγεί στο website του site. Εκεί αγοράζεις ένα καινούριο laptop.
ReportingΚαμία αλλαγήΚαμία αλλαγή

Q: Θα δουν οι advertisers αλλαγή στον όγκο των conversions;

A: Οι advertisers ενδέχεται να παρατηρήσουν μια πτώση στα reported conversions εάν δεν διαμορφώσουν τις ρυθμίσεις στους servers τους για να λαμβάνουν αυτές τις παραμέτρους.

Q: Ποια formats επηρεάζονται;

A: Αυτή η νέα παράμετρος αφορούν εκδόσεις από iOS 14 και μετά και αφορά YouTube, Discovery, Google Maps, Gmail, AFS iOS app partners, 3rd party apps. Το Searcj δεν επηρεάζεται.

Q: Είναι το τέλος του GCLID;

A: Καλώς ή κακώς, όχι! Το GCLID θα συνεχίσει να χρησιμεύει ως αναγνωριστικό (indentifier) που χρησιμοποιείται σε εφαρμογές που δεν επηρεάζονται από το ATT για web measurement, όπως events σε browsers και non-iOS εφαρμογές. Η νέα αυτή παράμετρος θα χρησιμοποιείται μόνο όταν το GCLID δεν είναι διαθέσιμο σε iOS εφαρμογές. Αλλά και πάλι, όταν οι ATT privacy policies της Apple ενεργοποιούνται, η Google δεν θα στέλνει πλέον το GCLID για διαφημίσεις σε iOS 14 επισκεψιμότητα που προέρχεται από κάποιες εφαρμογές της Google.

stheodoratos
stheodoratos
Αδυναμίες του οτιδήποτε έχει να κάνει με δεδομένα, performance και...Τρίκαλα Κορινθίας! Ίσως είναι από τους λίγους web developers στον κόσμο που έκανε στροφή προς το digital marketing! Δεν λέει ποτέ όχι στον καλό καφέ, στο gaming με φίλους και στη βόλτα κοντά στη θάλασσα!

More from author

Related posts

Latest posts

Πώς να κάνεις set up το Scroll Depth Tracking στα GA4

Εάν είσαι εξοικειωμένος με το Google Analytics 4 (GA4), πιθανότατα γνωρίζεις ήδη ότι έχει ενσωματωμένο scroll tracking από προεπιλογή. Και φυσικά, μπορεί να αναρωτιέσαι: γιατί...

Ο ανανεωμένος Chrome Canary και τα νέα features για Technical SEO

Κάθε μέρα που ξημερώνει στον κόσμο του web φέρνει και κάτι καινούριο. Παράλληλα, η ανάπτυξη που παρατηρείται στην τεχνολογία των mobile συσκευών και των...

Τι είναι ένα Canonical URL και ποιος ο ρόλος του στο SEO

Η φράση "canonical tag" εμφανίζεται συχνά σε συζητήσεις γύρω από το SEO και πιθανότατα περισσότερο μεταξύ cross-functional ομάδων όπως engineering, analytics ή MarTech. Όπως γίνεται...

8 δοκιμασμένες τακτικές για να γίνεις πιο ανταγωνιστικός στα Google Ads

Ισχύει ότι στο χρηματιστήριο που ονομάζεται Google Ads, κερδίζει πάντα αυτός που έχει περισσότερα χρήματα να χαλάσει; Οι πραγματιστές θα απαντήσουν ναι, οι ρομαντικοί...

Μάθε πώς μπορείς να εισάγεις κόστη διαφήμισης στο Google Analytics

Είναι γνωστό ότι η μόνη πηγή από την οποία το Google Analytics 'τραβάει' τα κόστη αυτόματα χωρίς κάποια εξτρά υλοποίηση, είναι το Google Ads. Ωστόσο,...

Google Ads Performance Max: Αυτά είναι τα best practices

Πλεόν οι Performance Max καμπάνιες του Google Ads είναι διαθέσιμες για όλους. Παρακάτω θα κάνουμε ένα deep dive σε όσα πρέπει να γνωρίζεις σχετικά με...

Θες να μαθαίνεις πρώτος νέα μας;

Ξέρεις τι να κάνεις! Θα μαθαίνεις νέα μας μόνο κάθε Κυριακή, επομένως...push the button!