3 SEO Hacks Βασισμένα στο Content Scraping + Bonus Tool

Το να μιλήσουμε για τη σημασία του SEO είναι περιττό, όπως περιττό είναι και το να αναφέρουμε το πώς μερικοί πετυχαίνουν εκπληκτικά rankings στις μηχανές αναζήτησης ενώ η στρατηγική τους περνάει “under the radar”, χωρίς να αφήνουν πολλά περιθώρια στον ανταγωνισμό να ανακαλύψουν τι κάνουν ώστε να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.

Σε αυτό το άρθρο θα παρουσιάσουμε 3 SEO hacks για να βελτιστοποιήσεις τα rankings σου με πιο “advanced” τρόπο, δίνοντάς σου και ένα δωρεάν εργαλείο που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να το πετύχεις. Αν δεν είσαι εξοικιωμένος με το τι είναι το scraping ή το data scraping, αφιέρωσε λίγο χρόνο να το μελετήσεις -ναι ο θείος Google είναι πάντα εκεί έξω- και γύρνα πίσω “πιο δυνατός”!

Βελτιστοποίησε τη σελίδα σου με web scraping

  • XML Sitemaps Optimization
  • Web Page Optimization
  • Blog Content Curation

Sitemap optimization

Τι είναι το XML sitemap και γιατί πρέπει να το βελτιστοποιήσεις;

Τα XML sitemaps είναι αρχεία τα οποία βοηθούν τα spiders της Google να ανιχνεύσουν και να ευρετηριάσουν τις σημαντικές διευθύνσεις URL ενός website. Έτσι, ένα καλά δομημένο XML sitemap οφείλει να είναι ενημερωμένο, χωρίς σφάλματα και να περιλαμβάνει το δικό του ευρετήριο.

Η βελτιστοποίησή του χρησιμεύει ώστε να κάνεις την Google να γνωρίζει καλύτερα το website σου, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτό λειτουργεί σημαντικά όταν δουλεύεις πάνω σε μια ιστοσελίδα μεσαίου μεγέθους και όγκου διευθύνσεων. Για παράδειγμα, εάν δουλεύεις πάνω σε ένα ecommerce site στο Shopify ή δουλεύεις σε ένα προσωπικό blog στο WordPress, τα οφέλη της βελτιστοποίησης είναι πιο εμφανή και πιο γρήγορα.

Πώς να βελτιστοποιήσεις τα XML sitemaps;

Εάν έχεις χρησιμοποιήσει / ακούσει ένα πρόγραμμα όπως το Screaming Frog τότε γνωρίζεις ήδη το web scrapping σε κάποιο βαθμό. Ο μηχανισμός λειτουργίας των προγραμμάτων αυτών είναι το scrape των metadata, όπως το meta title, το meta description, τα keywords κ.α., από όλες τις ιστοσελίδες που βρίσκονται κάτω από ένα domain.

Για να βελτιστοποιήσεις τα XML sitemaps, συνίσταται να χρησιμποιήσεις τον XML Sitemaps Generator του Screaming Frog. Πρόκειται για έναν pre-built crawler που λειτουργεί με στόχο να κάνει scrape ολόκληρη την HTML μιας ιστοσελίδες και να δημιουργήσει ένα τέλειο Excel αρχείο για τον τελικό χρήστη.

Web page optimization

Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων ή αλλιώς το web page optimization, έχει στόχο να βοηθήσει την Google να διαβάσει και να ευρετηριάσει το περιεχόμενο ενός ιστοτόπου με ευκολότερο και γρηγορότερο τρόπο, ή να ικανοποιήσεις τις απαιτήσεις των επισκεπτών. Επομένως, είναι σημαντικό η HTML μιας ιστοσελίδας να συμμορφώνεται με τους αλγορίθμους που χρησιμοποιεί η Google για κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Εκτός από το περιεχόμενο, ο πιο σημαντικός παράγοντας στην HTML θα μπορούσε να είναι το H1 tag. Οι αράχνες της Google το θεωρούν ως τον πυρήνα της σελίδας.

| Η1 tag

Σύμφωνα με τον αγαπημένο Neil Pate, “το 80% των αποτελεσμάτων αναζήτησης της πρώτης σελίδας στο Google χρησιμοποιούν το H1.” (https://neilpatel.com/blog/h1-tag/)

Αν και οι επικεφαλίες είναι σημαντικές για την κατάταξη, πρέπει ακόμη να δώσουμε μεγάλη προσοχή στα meta tags που είναι ίσως και οι πιο σημαντικοί.

Έτσι, ο πιο εύκολος τρόπος για να βελτιωθεί η κατάταξη μιας σελίδας είναι η βελτιστοποίηση των tags σε τακτική βάση. Είναι μια μικρή αλλά αποτελεσματική κίνηση που πρέπει όλοι να δώσουν σημασία.

Τον Σεπτέμβριο του 2009 η Google ανακοίνωσε ότι οι αλγόριθμοι κατάταξης δεν έδιναν μεγάλη σημασία στο meta description και στα keywords για μια αναζήτηση στο web. Ωστόσο, δεν μπορούμε να προσπεράσουμε το γεγονός ότι έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο click-through rate. Επομένως, η βελτιστοποίηση των meta descriptions σε συνδυασμό με τα title tags είναι αυτό που προτείνουμε.

Tips: Για να μάθεις περισσότερα γύρω από τη σημασία των meta descriptions και title tags, προτείνουμε να διαβάζεις σχετικό υλικό που έχει δημοσιευτεί στο blog του Moz εδώ -> Meta Description και εδώ -> Title Tag.

Πώς να χρησιμοποιήσεις το web scraping για τη βελτιστοποίηση μια σελίδας

Για τις ανάγκες του άρθρου θα παρουσιάσουμε ένα από τα δημοφιλέστερα και δωρεάν (μέχρι ενός σημείου) εργαλεία για web scraping, του Octoparse! Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ακολουθήσεις τα παρακάτω βήματα και θα λάβεις πληροφορίες σχετικά με το title tag και το meta description για μελλοντικούς πειραματισμούς.

Πριν ξεκινήσεις, μπορείς να κατεβάσεις και να εγκαταστήσεις στον υπολογιστή σου την τελευταία έκδοση του Octoparse εδώ. Στη συνέχεια ακολουθεί υλικό που έχει δημοσιεύσει το εργαλείο προκειμένου αν χρειαστείς περισσότερη βοήθεια να απευθυνθείς στο πλούσιο υλικό του Octoparse.

Το test περιλαμβάνει το scrape των blog σελίδων του Octoparse. Εάν μάθεις αυτή τη διαδικασία, θα μπορείς να το κάνεις για οποιαδήποτε σελίδα θες.

Βήμα 1ο: Άνοιξε την τελευταία έκδοση του Octoparse και πληκτρολόγησε τη διεύθυνση https://www.octoparse.com/blog στο πεδίο, όπως φαίνεται παρακάτω. Στη συνέχεια πάτα το “Start”.

Βήμα 2ο: Όπως θα δεις, η σελίδα ανοίγει στον ενσωματομένο browser του Octoparse. Στην αριστερή πλευρά υπάρχει μια περιοχή με τίτλο Workflow που μπορείς να διαμορφώσεις το flow όπως επιθυμείς.

Το επόμενο βήμα είναι να δημιουργήσεις ένα Pagination (σελιδοποίηση) προκειμένου το εργαλείο να σαρώσει όλες τις σελίδες του blog και ένα Loop Item με στόχο να επισκεφτεί ο crawler κάθε post. Απέχεις λίγα κλικς όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.

Βήμα 3ο: Μπορείς να εξάγεις τις πληροφορίες που χρειάζεσαι (Titles, Meta Descriptions, title tags).

Αφού έχεις σετάρει το Loop Click και το Pagination, μπορείς να εξάγεις τα απαραίτητα δεδομένα.

Πρώτα κάνε κλικ στον τίτλο για να εξάγεις το κείμενο και θα δεις ένα νέο κουμπί με τίτλο “Extract Data” που θα εμφανιστεί στο workflow. Κάνε διπλό κλικ στο κουμπί “Extract Data” ή κάνε κλικ στο εικονίδιο με το γρανάζι για να μπεις στο data setting section.

Κάνε κλικ στο “+” στη γωνία και επίλεξε το “page-level data”, τώρα μπορείς να προσθέσεις ένα meta description και meta keywords στα λίστα με τα δεδομένα σου.

Αφού προσθέσεις τα απαραίτητα πεδία δεδομένων, κάνε κλικ στο “ΟΚ” για αποθήκευση.

Βήμα 4ο: Το τελικό βήμα είναι να κάνεις scrape τα δεδομένα και να τα εξάγεις σε μια μορφή όπως το Excel. Κάνε κλικ στο “Run” που βρίσκεται στην κορυφή και θα λάβεις τα δεδομένα σου μέσα σε κάποια λεπτά.

Τώρα έχεις τα δεδομένα σου σε ένα excel και μπορείς να αναπτύξεις τις αναλύσεις σου με στόχο τη βελτιστοποίηση των σελίδων.

Το τι μπορείς να κάνεις με αυτά τα δεδομένα; Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε 2:

  • Έλεγξε μαζικά το μήκος των meta tags καθώς και την απόδοσή τους στα οργανικά αποτελέσματα.
  • Έλεγξε μαζικά τα H1 tags, βεβαιώνοντας ότι δεν υπάρχουν duplicate h1 tags για πάνω από μια σελίδες. Στη συνέχεια μπορείς να ελέγξεις και το μήκος τους προκειμένου να ακολουθεί τις βέλτιστες πρακτικές.

Εκτός από τα παραπάνω και άλλες αναλύσεις που μπορείς να σκεφτείς ή να ανακαλύψεις στο web, μπορείς να συλλέξεις πληροφορίες γύρω από τις σελίδες σου, κατηγορίες, προϊόντα, αριθμό κριτικών, σχολίων και οτιδήποτε μπορείς να φανταστείς και υπάρχει σε μορφή text σε μια σελίδα.

Για τυπικούς λόγους δεν θα αναφερθούμε σε scraping ανταγωνιστών..

Content Curation

Το content curation είναι ένας τρόπος με τον οποίο data analysts ή experienced digital marketers επιλέγουν τα πιο πολύτιμα κομμάτια από ιστοσελίδες και προσθέτουν τιμές πάνω στις συλλεγόμενες πληροφορίες. Το SEO για παράδειγμα είναι μια δημοφιλής εφαρμογή του content curation. Το curated περιεχόμενο έχει γίνει αρκετά trendy στη Google, συμβάλλοντας στην κατάταξη σελίδων σε καλύτερες θέσεις για συγκεκριμένα ερωτήματα.

Πώς μπορεί το web scraping να σε βοηθήσει με το curated content;

Μια τυπική περίπτωση χρήσης είναι το RSS feed marketing. Το πλεονέκτημα του RSS είναι η προώθηση περιεχομένου στους χρήστες με αυτόματο τρόπο, αντί να τους αναγκάζεις να επισκέπτονται τη σελίδα σου καθημερινά. Τώρα, το ερώτημα είναι, πώς να αποκτήσεις αρκετό περιεχόμενο για RSS feed;

Φαντάσου ότι είσαι ένας blogger που εστιάζει σε νομικά ζητήματα. Το κοινό σου περιέχει ανθρώπους που έχουν μεγάλο ενδιαφέρον σχετικά με πληροφορίες για ένα επερχόμενο νόμο ή κάποιο σχετικού με νομολογία υλικού. Σε αυτή την περίπτωση, το web scraping μπορεί να σε βοηθήσει να συλλέξεις τις πληροφορίες με συγκεκριμένη συχνότητα για σκοπούς RSS.

Για παράδειγμα, με την τελευταία έκδοση του Octoparse, μπορείς να συλλέξεις τέτοιες πληροφορίες και να λάβεις υλικό για το RSS feed.

Σχετικά με το XPath

Εάν δεν λάβεις τα δεδομένα που χρειάζεσαι, ίσως χρειαστεί να τροποποιήσεις το Xpath για να εντοπίσεις με ακρίβεια το στοιχείο που θέλεις. Αυτό συμβαίνει επειδή οι ιστοσελίδες έχουν διαφορετική δομή και μια συγκεριμένη μεθοδολογία ενός crawler bot να μην ισχύει για όλες.

Το XPath παίζει σημαντικό ρόλο όταν χρησιμοποιείς το Octoparse για τη συλλογή δεδομένων. Η επανεγγραφή (rewritting) μπορεί να σε βοηθήσει να αντιμετωπίσεις τις σελίδες ή τα δεδομένα που λείπουν, τα duplicates κ.α.

Κλείνοντας

To web scraping είναι εξαιρετικά εύκολο όταν έχεις στη διάθεσή σου εργαλεία όπως το Screaming Frog ή το Octoparse. Αυτό που χρειάζεται είναι η φαντασία, το μεράκι δηλαδή να κάτσεις να σκεφτείς τι είδους δεδομένα θες, πώς μπορούν να σε βοηθήσουν να εκπληρώσεις τους στόχους σου και τι είδους αναλύσεις χρειάζονται. Αν τα έχεις όλα αυτά, το web scraping είναι ένα ωραίο παιχνίδι που μέσα σε μερικά λεπτά θα μπορείς πραγματικά να δημιουργήσεις αξία για τη σελίδα σου.

Ο καλύτερος τρόπος για να αποκτήσεις expertise στο web scraping είναι λίγο πολύ γνωστός. Αρκετό διάβασμα και πειραματισμός θα σε οδηγήσουν σε πραγματικά εντυπωσιακά αποτελέσματα!

PM. GR Teamhttp://www.performance-marketing.gr
Το Performance-Marketing.gr είναι το πρώτο Ελληνικό site με περιεχόμενο γύρω από το performance marketing. Τεχνικές, hacks, νέα, tips και how-to guides...που δουλεύουν!

More from author

Related posts

Latest posts

5 Εναλλακτικές Λύσεις των Google Ads για Performance Marketing

Δεν θα ήταν παράλογο να παραδεχτούμε ότι τα Google Ads είναι ο κυρίαρχος στο online advertising εδώ και χρόνια. Το Google Search είναι ένα από...

8 Hacks για Instagram Stories που θα Λατρέψεις

Spoiler! Το άρθρο αυτό δεν περιέχει hacks για αύξηση του revenue ή του conversion rate! Για ορισμένους influencers και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε διάφορα industries,...

4 Τρόποι για Συλλογή First-Party Data σε Έναν Κόσμο Χωρίς Cookies

Το πολυσυζητημένο iOS 14.5 έκανε rollout, φέρνοντας μαζί του όλες εκείνες τις αλλαγές που το οικοσύστημα του digital marketing συζητάει εδώ και μήνες. Ταυτόχρονα, η...

5 Εναλλακτικές Λύσεις των Google Ads για Performance Marketing

Δεν θα ήταν παράλογο να παραδεχτούμε ότι τα Google Ads είναι ο κυρίαρχος στο online advertising εδώ και χρόνια. Το Google Search είναι ένα από...

8 Hacks για Instagram Stories που θα Λατρέψεις

Spoiler! Το άρθρο αυτό δεν περιέχει hacks για αύξηση του revenue ή του conversion rate! Για ορισμένους influencers και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε διάφορα industries,...

4 Τρόποι για Συλλογή First-Party Data σε Έναν Κόσμο Χωρίς Cookies

Το πολυσυζητημένο iOS 14.5 έκανε rollout, φέρνοντας μαζί του όλες εκείνες τις αλλαγές που το οικοσύστημα του digital marketing συζητάει εδώ και μήνες. Ταυτόχρονα, η...

Θες να μαθαίνεις πρώτος νέα μας;

Ξέρεις τι να κάνεις! Θα μαθαίνεις νέα μας μόνο κάθε Κυριακή, επομένως...push the button!