Για πρώτη φορά από το 2007, η Google πρόσθεσε νέα utm parameters στις επιλογές tracking!
Αν αναλογιστούμε όλες τις πρόσφατες αλλαγές με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι οι performance marketers, συμπεριλαμβανομένων των αλλαγών σε privacy και data restrictions, αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προς την αποκατάσταση της προβολής της απόδοσης των διαφημίσεων και της αποτελεσματικότητας των καμπανιών.
Ας κάνουμε πρώτα μια σύντομη ανασκόπηση.
Τι είναι τα UTM Parameters
Σε περίπτωση που δεν είσαι εξοικειωμένος, τα utm parameters είναι μικρά κομμάτια κειμένου που μπορείς να προσθέσεις στο τέλος ενός link.
Αυτό το κείμενο μεταφέρει στο Google Analytics και σε άλλα εργαλεία περισσότερες πληροφορίες για κάθε link.
Τα parameters αυτά συχνά χρησιμοποιούνται για να καταγράφουν πληροφορίες όπως το channel, τον τύπο διαφήμισης που χρησιμοποιεί το link, το είδους του περιεχομένου που μπορεί να έχει μια διαφήμιση και -γενικότερα- οποιαδήποτε πληροφορία μπορεί να φανεί χρήσιμη και συνδέεται άμεσα με το link.
Προσθέτοντας utm parameters σε ένα link, μπορείς να δεις πώς ένας χρήστης έφτασε σε αυτή την σελίδα. Και υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι για να παρακολουθείς links με utm parameters.
Για χρόνια τώρα, οι standard επιλογές για utm tracking ήταν τα Campaign Source, Campaign Medium, Campaign Name και Campaign Term.
Είναι πολύ πιθανό η παρακάτω εικόνα να σου θυμίζει κάτι:
Όλες αυτές οι πληροφορίες στην υπογράμμιση παρέχουν δεδομένα παρακολούθησης μέσω utm. Και αυτές οι παράμετροι έχουν παραμείνει ίδιες για περίπου 15 χρόνια…μέχρι πριν λίγες μέρες.
Fun Fact: Το ακρωνύμιο “UTM” σημαίνει “Urchin Tracking Module”. Η Urchin ήταν μια εταιρεία λογισμικού που απέκτησε η Google το 2005. Τα συστήματα της Urchin τελικά εξελίχθηκαν σε Google Analytics, αλλά ποτέ δεν κατάφεραν να αλλάξουν το όνομα.
Το set up των UTM Parameters
Ο πιο συνηθισμένος τρόπος χρήσης utm parameters είναι μέσα στο Google Analytics.
Θυμίζουμε ότι, για να αποκτήσεις πρόσβαση στις πληροφορίες σχετικά με τα utm’s, ακολουθείς το μονοπάτι Acquisition > Campaigns ? All Campaigns.
Σε αυτή την οθόνη, έχεις πρόσβαση στα utms έτσι όπως τα συλλέγει η Google.
Τα Primary Dimensions σου εμφανίζουν δεδομένα όπως Campaign, Source, Medium και Source/Medium. Εκεί, μπορείς να εμβαθύνεις περισσότερο κοιτάζοντας Secondary Dimensions, όπως το Event Category, που σου δείχνει την απόδοση των καμπανιών σου σε σχέση με άλλα dimensions.
Στο GA4, θα βρεις πληροφορίες για utms σε 3 διαφορετικά Acquisition reports: Overview, User Acquisition και Traffic Acquisition.
Κάνε click στα Reports, έπειτα Acquisition και μετά Acquisition Overview. Τα campaign data θα εμφανίζονται στο medium και campaign report.
Τι νέο ήρθε στο Google Tracking
Η Google λάνσαρε 3 νέα utm parameters για το GA4 τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας το πρώτο σημαντικό update σε utms τα τελευταία 15 χρόνια.
Αυτά τα parameters είναι:
- Source Platform
- Creative Format
- Marketing Tactic
Τα νέα utm parameters δεν εμφανίζουν μόνο πληροφορία σχετικά με το από που προέρχεται το traffic, πώς καταλήγουν οι χρήστες στο website ή το app σου, αλλά περιέχουν πληροφορίες όπως ποιο εικαστικό ήταν πιο αποδοτικό ή ποια κοινά είχαν μεγαλύτερη ανταπόκριση απέναντι σε μια διαφήμιση.
Αυτές οι νέες πληροφορίες λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο όπως λειτουργούν τα απλά utm parameters. Θα μπορείς να τα δεις είτε στο Universal Analytics είτε στο GA4 account.
Εάν δημιουργείς integrations μεταξύ τοο Google Analytics και άλλων πλατφορμών, θα θες να συνεχίσεις να χρησιμοποιήσεις το auto-tagging feature με κάθε integration.
To auto-tagging παρέχει περισσότερα data points από όσα λαμβάνεις με το manual tagging, συμπεριλαμβανομένων κάποιων platform-specific dimensions.
Εάν δεν πρόκειται να κάνεις κάποιο integration μεταξύ του Google Analytics και άλλων διαφημιστικών πλατφορμών, μπορείς ακόμη να προσθέσεις tags στα destination URLs των διαφημίσεών σου με utm parameters χειροκίνητα, για να συλλέξεις βασικές πληροφορίες γύρω από τα traffic sources.
Δεν χρειάζεται να εξηγήσουμε πόσο χρήσιμα είναι τα utm ειδικά στις μέρες μας, ειδικά καθώς η ανησυχία γύρω από το privacy αυξάνεται.
All in all, τα νέα utm parameters είναι εδώ και θα μας βοηθήσουν ακόμη περισσότερο να ανακαλύψουμε ευκαιρίες και insights γύρω από τα urls σε όλα τα επίπεδα!