Σήμερα το μενού έχει ένα καθαρά performance marketing topic εστιασμένο στα Shopping Ads της Google.
Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε είναι το optimization – τη μείωση δηλαδή σε CPA – των διαφημίσεων αξιοποιώντας τη λειτουργία του Priority Bidding που παρέχει το Google Ads για το συγκεκριμένο τύπο καμπανιών.
Πιο συγκεκριμένα, θα δούμε:
• Πώς το priority bidding μπορεί να μειώσει το CPA και να αυξήσει το ROAS
• Τι χρειάζεται για να εφαρμόσεις αποτελεσματικά το priority bidding
Τι είναι το priority bidding για τις Shopping Campaigns
Για να κατανοήσεις καλύτερα το priority bidding, θα σε βοηθήσει να θυμηθείς τις ρυθμίσεις που επιλέγεις όταν δημιουργία μια Shopping καμπάνια στα Google Ads.
Από προεπιλογή, όλες οι καμπάνιες έχου τη ρύθμιση “low”, ωστόσο μπορείς να το αλλάξεις σε “medium” ή “high”.
![](https://performance-marketing.gr/wp-content/uploads/2021/11/priority-bidding-example.jpg)
Εάν έχεις πολλές καμπάνιες με επιλεγμένο το low priority που θα μπορούσαν να συμμετάσχουν όλες στην ίδια δημοπρασία, η Google θα επιλέξει την καμπάνια με το υψηλότερο bid.
Ωστόσο, ορίζοντας διαφορετικά priorities, μπορείς να “πεις” στην Google να επιλέξει καμπάνιες ανεξάρτητα από το bid τους.
Τα οφέλη του priority bidding
Ας υποθέσουμε ότι είσαι σε ecommerce brand που πουλάει ηλεκτρονικά είδη και πιο συγκεκριμένα ένα από τα είδη σου είναι ένα Lenovo G510 laptop.
Θέλεις να προσελκύσεις χρήστες που απλά αναζητούν “laptops” γιατί αυτό θα αυξήσει το brand awareness και θα φέρει top-funnel επισκεψιμότητα.
Αλλά θέλεις επίσης να προσελκύσεις χρήστες που θα αναζητήσουν “lenovo laptops”, καθώς αυτοί οι χρήστες είναι πιο πιθανό να φέρουν conversions.
Και σίγουρα θέλεις να προσελκύσεις χρήστες που αναζητούν “lenovo G510 laptop”.
Ωστόσο, ο όγκος και η ποιότητα της επισκεψιμότητας για κάθε έναν από τις παραπάνω αναζητήσεις είναι διαφορετική.
Προφανώς, θέλεις να διατηρήσεις το bid σου χαμηλό για τις high-traffic γενικές αναζητήσεις προϊόντων, ώστε να μην συλλέξεις “άχρηστη” επισκεψιμότητα.
Αλλά θέλεις να διατηρήσεις υψηλό bid για αναζητήσεις που είναι πιο product-specific, οι οποίες παραδοσιακά έχουν καλύτερα CPAs λόγω της υψηλής αγοραστικής πρόθεσης.
Το priority bidding σου επιτρέπει να κάνεις ακριβώς αυτό, με αποτέλεσμα να έχεις διαφορετικό στόχο CPA σε γενικές αναζητήσεις και πιο επιθετικό στόχο για αυτές που είναι πιο πιθανό να οδηγήσουν σε πώληση.
Πώς λειτουργεί το priority bidding στο Google Shopping
Με το priority bidding μπορείς να διαχωρίζεις τις shopping καμπάνιες σου ώστε να αυξομοιώνεις τα bids ανάλογα με την πρόθεση αγοράς.
Θα δανειστούμε μια εικόνα από το Wordstream για να αποτυπώσουμε καλύτερα πώς λειτουργεί το priority bidding.
![](https://performance-marketing.gr/wp-content/uploads/2021/11/gooogle-shopping-priority-bidding-structure-1.png)
Ας χρησιμοποιήσουμε το προηγούμενο παράδειγμα με τα Lenovo laptops. Έχουμε 3 καμπάνιες:
Campaign #1: Η καμπάνια αυτή έχει ως negative keywords τις branded αναζητήσεις και brand+model αναζητήσεις ώστε να πιάνει queries που είναι αρκετά γενικά, όπως για παράδειγμα “laptops”. Εδώ τα bids είναι χαμηλά και το priority high.
Campaign #2: Η καμπάνια έχει ως negative keywords τις brand+model αναζητήσεις, όπως “lenovo g510” και τα bids είναι ούτε πολύ υψηλά-ούτε πολύ χαμηλά. Το priority είναι στο medium.
Campaign #1: Λόγω των negatives που έχουμε βάλει στις καμπάνιες #1 και #2, η καμπάνια αυτή θα προσελκύσει εξαιρετικά στοχευμένες αναζητήσεις που είναι πιο πιθανό να οδηγήσουν σε transaction. Τα bids είναι υψηλά και το priority low.
Τώρα, επειδή κάθε καμπάνια έχει δικά του negative keywords, bids και priorities, η Google θα γνωρίζει πιο εύκολα ποια καμπάνια θα μπει στην εκάστοτε δημοπρασία για κάθε τύπο αναζήτησης, αποτρέποντας τη σπατάλη χρημάτων για clicks με χαμηλή αξία.
Priority bidding και άλλα Shopping tips
Προφανώς, το priority bidding δεν θα έρθει από μόνο του να “φέρει την άνοιξη” σε έναν λογαριασμό που δεν αξιοποιεί άλλες δυνατότητες όπως negative keyword lists, bidding strategies και breakdown των shopping καμπανιών του.
Συνδυαστικά όμως, τα παραπάνω μπορούν να αλλάξουν εντελώς την απόδοση των shopping καμπανιών σου.
Πλέον, έχεις τη δυνατότητα να αυξομοιώνεις τα bids σου ανάλογα με το ποιο σημείο του funnel βρίσκεται ο χρήστης κατά τη διάρκεια των αναζητήσεών του, μπορείς να εξοικονομήσεις χρήματα, να βελτιώσεις το CPA και να κάνεις πιο εύκολο το optimization των καμπανιών σου.
Τέλος, κάποια tips που προτείνουμε είναι:
• Συχνός έλεγχος των shopping καμπανιών και χρήση negative keywords.
• Feed optimization μέσα από το Google Merchant Center ώστε να βεβαιωθείς ότι όλα τα προϊόντα εμφανίζονται στο Google Shopping χωρίς προβλήματα.
• Έλεγχος για competition pricing όταν παρατηρείς διαρκές underperform των shopping καμπανιών σου.
• Εμπλουτισμός με keywords των περιγραφών των προϊόντων σου ώστε να εμφανίζονται σωστά στα αποτελέσματα αναζήτησης.
• Εμπλουτισμός των shopping καμπανιών με Audiences και RLSA.