10 Image SEO Tips που πρέπει να ξεκινήσεις να εφαρμόζεις

Θυμίσου την τελευταία φορά που ανέβασες μια εικόνα σε ένα website.

Το πιο πιθανό είναι να την έκανες donwload από ένα image bank, να την ανέβασες στο back end του site σου και τότε να την τοποθέτησες σε μια σελίδα, σωστά;

Ή, να φωτογράφισες εσύ ο ίδιος ένα προϊόνγια να το ανεβάσεις στο eshop σου.

Δυστυχώς, συνήθως σε όλη αυτή τη διαδικασία η λέξη “βελτιστοποίηση” απουσιάζει.

Είναι πιο πιθανό να βάρυνες ακόμη περισσότερο το site σου με μια εικόνα η οποία επιβραδύνει το pagespeed, δυσκολεύει τις μηχανές αναζήτησης από το να τη ευρετηριάσουν και ταυτόχρονα να έγινε πιο δύσκολος ο εντοπισμός της εικόνας από τους χρήστες.

Ήρθε η ώρα να το αλλάξουμε!

Στις ΗΠΑ, πάνω από το 20% όλων των αναζητήσεων στο web πραγματοποιείται στο Google Images, σύμφωνα με δεδομένα του 2018 από το Jumpsot.

Στην Ελλάδα, επίσης υψηλό είναι το ποσοστό χρήσης του Google Images χωρίς ωστόσο να έχουμε στα χέρια μας επίσημα στατιστικά.

Είναι γνωστό ότι η διαδικασία του Image SEO Optimization είναι απαραίτητη για όσους θέλουν να κάνουν “πρωταθλητισμό” στο SEO, είναι ωστόσο μια αρκετά χρονοβόρα διαδικασία.

Αν όμως δεν βελτιστοποιείς το οπτικό περιεχόμενο σε ένα website, σπαταλάς ένα πολύτιμο συστατικό του SEO.

Το Image SEO Optimization λοιπόν δημιουργεί πολλά πλεονεκτήματα, όπως καλύτερη εμπειρία χρήστη, ταχύτερους χρόνους φόρτωσης σελίδας και πρόσθετες ευκαιρίες κατάταξης στις μηχανές αναζητήσης. Και, γίνεται όλο και πιο σημαντικό στοιχείο.

Ποιοι όμως είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες που διασφαλίζουν ότι το οπτικό περιεχόμενο είναι βελτιστοποιημένο, εύχρηστο και δεν επιβραδύνει το pagespeed;

Ακολουθούν 10 tips για image optimization που πρέπει να γνωρίζεις.

1. Επιλογή κατάλληλης μορφής εικόνας

Η αποκωδικοποίηση όλων των διαφόρων μορφών εικόνας μπορεί να μοιάζει δύσκολη.

Ωστόσο, προτού αρχίσεις να ανεβάζεις εικόνες στο site σου, θέλεις να βεβαιωθείς ότι έχεις επιλέξει τον καλύτερο τύπο αρχείου.

Ενώ υπάρχουν πολλές μορφές εικόνας για να διαλέξεις, τα PNG και JPEG είναι τα πιο συνηθισμένα για το Web.

PNG: Παράγει εικόνες καλύτερης ποιότητας, αλλά συνοδεύεται από μεγαλύτερο μέγεθος αρχείου.

JPEG: Μπορεί να χάσεις την ποιότητα της εικόνας, αλλά μπορείς να προσαρμόσεις το επίπεδο ποιότητας για να βρεις μια καλή ισορροπία.

WebP: Επίλεξε ‘lossless’ ή ‘lossy’ comperssion χρησιμοποιώντας αυτή τη μορφή, η οποία υποστηρίζεται τόσο από το Chrome όσο και από τον Firefox.

Για πολλούς, το PNG θεωρείται ως η καλύτερη μορφή εικόνας για το web, με τη δικαιολογία ότι τα JPEGs χρησιμοποιούνται για μεγαλύτερες, περισσότερο οπτικές εικόνες που έχουν παραχθεί από κάποιο φωτογράφο. Όμως, για καθημερινή χρήση το PNG είναι η καλύτερη επιλογή.

2. Image Compression

Σύμφωνα με το HTTP Archive, οι εικόνες αποτελούν κατά μέσο όρο το 21% του βάρος ενός website.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο προτείνουμε να συμπιέσεις τις εικόνες πριν αυτές ανέβουν στο site.

Μπορείς να το κάνεις αυτό στο Photoshop ή μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα εργαλείο όπως το TinyPNG. Το TinyPNG διαθέτει επίσης ένα δικό του WordPress plugin που μπορείς να χρησιμοποιήσεις.

Ένα ακόμη WordPress plugin είναι το WP Smush, το οποίο μειώνει το μέγεθος του αρχείου εικόνας χωρίς να αφαιρεί την ποιότητα.

Όποιο και αν είναι το plugin που χρησιμοποιείς, φρόντισε να βρεις ένα το οποίο συμπιέζει τις εικόνες εξωτερικά στους server τους. Αυτό θα μειώσει το φόρτο στο δικό σου site.

Εναλλακτικά, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα image CDN που ανιχνεύει τη συσκευή και βελτιστοποιεί την εικόνα πριν τη σερβίρει. Τα Cloudinary και Imgix είναι δύο εργαλεία που μπορείς να δοκιμάσεις.

Τα παραπάνω μπορούν να εγγυηθούν ταχύτερη φόρτωση σελίδας όταν οι εικόνες είναι βελτιστοποιημένες κατά αυτόν τον τρόπο.

Εάν δεν είσαι βέβαιως για το πώς οι εικόνες σου επηρεάζουν την ταχύτητα του site σου, σου συνιστούμε να χρησιμοποιήσεις το εργαλείο PageSpeed Insights της Google.

3. Δώσε βάση στη δημιουργία unique εικόνων

Συνήθως, παρατηρούμε sites τα οποία είναι γεμάτα από stock images, εικόνες δηλαδή που μπορεί κάποιος να βρει δωρεάν ή να αγοράσει μέσα από ένα image bank. Αυτή η πρακτική ωστόσο δεν είναι η βέλτιστη.

Πλέον, ένας χρήστης μπορεί να συναντήσει την ίδια εικόνα σε πολλά sites με αποτέλεσμα να χαθεί η ‘μοναδικότητα’ ενός brand.

Θα ρωτήσει κάποιος ‘και που επηρεάζουν οι stock images το SEO;’

Όσο περισσότερο αυθεντικές είναι οι εικόνες σε ένα site τόσο καλύτερη εμπειρία προσφέρεται σε ένα χρήστη, ενώ η πιθανότητα να κάνουν rank σε σχετικές αναζητήσεις στο web αυξάνεται.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι τα stock images, ενώ παρέχονται σε διάφορα μεγέθη, αυτοί που τις χρησιμοποιούν επιλέγουν συνήθως το λάθος μέγεθος.

Είναι συχνό το φαινόμενο δηλαδή να επιλέγουν την πιο μεγάλη σε μέγεθος εικόνα που είναι διαθέσιμη. Αυτό εμποδίζει τις εικόνες αυτές να εμφανιστούν στο Google Discover.

Όπως προτείνει η ίδια η Google σε υλικό της σχετικό με Advanced SEO:

Large images need to be at least 1200 px wide and enabled by the max-image-preview:large setting, or by using AMP.”

4. Προσοχή στο Copyright

Χρειάζεται εξτρά προσοχή με τις εικόνες που χρησιμοποιείς αλλά δεν τις έχεις παράξει εσύ.

Η νομοθεσία έχει αγγίξει ακόμα και τα μεγαλύτερα brands, όπως την Postal Service στις ΗΠΑ ($3.5 εκ. πρόστιμο) και την Sketchers ($2.5 εκ. πρόστιμο).

Αν, για παράδειγμα, δημοφιλή image banks όπως το Getty, το Shutterstock, το DepositFiles και αλλά, έχουν την ‘ιδιοκτησία’ μιας εικόνα που χρησιμοποιείς αλλά δεν έχεις πάρει licence για χρήση, κινδυνεύεις με βαρύ πρόστιμο.

Όπως ορίζει το Digital Millenium Copyright Act (DMCA), μια εταιρεία μπορεί να προχωρήσει σε μήνυση αν κάποιος τρίτος παραβεί τη νομοθεσία γύρω από το copyright την προστασία πνευματικών δικαιωμάτων.

Γι’αυτό το λόγο, το Google Images επιτρέπει το φιλτράρισμα των αποτελεσμάτων με βάση των εικόνων που είναι διαθέσιμες για δωρεάν χρήση.

5. Image name customization

Όταν πρόκειται για SEO, η δημιουργία περιγραφικών, πλούσιων σε keywords ονομάτων αρχείων, είναι απαραίτητη.

Η μη προσαρμογή του ονόματος ενός image file ώστε να αρμόζει σε αυτό που αντιπροσωπεύει είναι ένα λάθος που γίνεται συχνά.

Τα ονόματα των αρχείων λένε στην Google και σε άλλες μηχανές αναζήτησης το τι αφορούν.

Συνήθως, τα ονόματα αυτά μοιάζουν κάπως έτσι, “IMG_38489” ή κάτι παρόμοιο. Τέτοιες ονομασίες που δεν βγάζουν ιδιαίτερο νόημα, δεν βοηθούν την Google.

Όλα τα file names των οπτικών υλικών θα πρέπει να προσαρμόζονται ώστε να βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να τα κατανοούν, να τα κατηγοριοποιούν και να τα σερβίρουν όταν πραγματοποιούνται σχετικές αναζητήσεις.

Για να γίνει αυτό χρειάζεται δουλειά και ποικίλει ανάλογα με το πόσο εκτεταμένη είναι η χρήση εικόνων στο site, αλλά η αλλαγή του default name των αρχείων είναι πάντα μια καλή ιδέα!

6. Μη ξεχνάς το SEO-friendly alt text

Στο www.grow-digital.gr αφιερώσαμε ένα ολόκληρο άρθρο στο να αναλύσουμε τι είναι το Alt text και που χρησιμεύει.

Το να δώσεις προσοχή στο alt text είναι επίσης κάτι που βοηθάει συνολικά το on-page SEO μιας σελίδας.

Σίγουρα, πέρα από το να έχει σωστή δομή και πληροφορία μια σελίδα, αν αυτή δεν φορτώσει για κάποιο λόγο σωστά, οι εικόνες οφείλουν να έχουν σωστά alt texts.

Εκτός αυτού, προσθέτοντας κατάλληλα alt texts στις εικόνες του site σου, θα το βοηθήσεις να πετύχει καλύτερα rankings στις μηχανές αναζήτησης συνδέοντας keywords με εικόνες. Ακόμη και η Google έχει τονίσει πολλές φορές την αξία του alt text στις εικόνες.

Σε περίπτωση που δεν το γνώριζες, το alt text είναι απαιτούμενο στις ΗΠΑ σύμφωνα με το νόμο ‘American Disabilities Act for Individuals’ για ανθρώπους που δεν μπορούν οι ίδιοι να δουν εικόνες. Ένα περιγραφικό alt text μπορεί να ειδοποιήσει τους χρήστες για το τι υπάρχει στη φωτογραφία.

7. Image File Structure

Το 2018, η Google έκανε ένα update στα guidelines της γύρω από τις εικόνες.

Μία από τις σημαντικότερες ενημερώσεις που αποκάλυψε ήταν ότι ο αλγόριθμός της χρησιμοποιεί τα ‘file path’ και ‘file name’ για να κατατάξει και να σερβίρει εικόνες σε χρήστες.

Αυτό σημαίνει ότι τόσο το file path, όσο και το file name, αποτελούν επιβεβαιωμένα ranking factors.

Για παράδειγμα, αν είσαι ένα ecommerce brand που πουλάει πολλά προϊόντα αθλητικών ειδών, αντί να τοποθετήσεις όλα τα product images σε έναν γενικό /media/ φάκελο, συνίσταται να δομήσεις τους υποφακέλους σου σε περισσότερα θέματα που σχετίζονται με την κατηγορία, όπως /shorts/ ή /sneakers/.

8. Όρισε σωστά dimensions

Εάν χρησιμοποιείς AMP ή PWA, πρέπει να ορίσεις τις διαστάσεις της εικόνας στον κώδικα.

Ωστόσο, εάν δεν χρησιμοποιείς κανένα από τα δύο, εξακολουθεί να είναι η βέλτιστη πρακτική να καθορίζεις το ύψος και το πλάτος, καθώς παρέχει καλύτερη εμπειρία χρήστη.

Επιπλέον, επιτρέπει στους browsers να φέρουν σε πραγματική διάσταση την εικόνα πριν από τη φόρτωση του CSS. Αυτό εμποδίζει τη σελίδα από το λεγόμενο ‘jumping’ όταν φορτώνει.

Τα λεγόμενα ‘image dimension attributes’ είναι επίσης σημαντικά για την αποτροπή ζητημάτων στο Cumulative Layout Shift (CLS) που μπορούν να επηρεάσουν τα Core Web Vitals.

Το να βεβαιωθείς ότι συμπεριλαμβάνεις χαρακτηριστικά πλάτους και ύψους για κάθε εικόνα και βίντεο είναι κλειδί επιτυχίας!

Αυτά τα χαρακτηριστικά λένε στους browsers πόσο χώρο να διαθέσουν για τις εικόνες και αποτρέπει την ενοχλητική αλλαγή περιεχομένου που μειώνει το CLS score.

Για να μάθεις περισσότερα για τα core web vitals διάβασε το άρθρο μας εδώ.

9. Πρόσθεσε τις εικόνες στο sitemap

Είτε προσθέσεις εικόνες στο sitemap, είτε δημιουργήσεις νέο sitemap αποκλειστικά για τις εικόνες του site σου, αυτές πρέπει οπωσδήποτε να βρίσκονται κάπου.

Το να έχεις τις εικόνες σου σε ένα sitemap αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες ανίχνευσης και ευρετηρίασης των εικόνων από τις μηχανές αναζήτησης.

Αυτό φυσικά μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από χρήστες που χρησιμοποιούν image search.

Εάν χρησιμοποιείς WordPress, το Yoast plugin προσφέρει μια τέτοια λύση.

10. Μη ξεχάσεις το page title & description

Η Google αποκάλυψε επίσης ότι χρησιμοποιεί το page title και το page description ως μέρος του αλγορίθμου που είναι υπεύθυνος για το image search.

Η ίδια η Google αναφέρει:

“Google Images automatically generates a title and snippet to best explain each result and how it relates to the user query… We use a number of different sources for this information, including descriptive information in the title, and meta tags.”

Όλοι οι βασικοί SEO παράγοντες μιας σελίδας, όπως meta data, header tags, το περιεχόμενο, structured data κ.λπ, επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο η Google κατατάσσει τις εικόνες.

Έτσι, φρόντισε όλο το περιεχόμενο σε μια σελίδα, από το κείμενο μέχρι και τα meta, να είναι SEO optimized για καλύτερο αποτέλεσμα.

Key takeaways

Προτού ξεκινήσεις να ανεβάζεις εικόνες σε ένα site, φρόντισε να ακολουθήσεις όλα τα SEO image optimization best practices από την αρχή.

Το πιο σημαντικό είναι να βεβαιωθείς ότι η εικόνα, το όνομα της εικόνας και το alt text είναι σχετικά με τη σελίδα. Άλλα takeaways:

  • Μη ξεχνάς να επιλέγεις σωστή μορφή αρχείου. Τα PNG είναι τα κατάλληλα για screenshots και γενικότερα για καθημερινή χρήση.
  • Βεβαιώσου ότι όλα τα on-page SEO elements (meta data, structured data κλπ) ταιριάζουν με τις εικόνες.
  • Για λόγους crawlability, δημιούργησε ένα sitemap ή βεβαιώσουν ότι οι εικόνες εμφανίζονται στο ήδη υπάρχον sitemap του site σου.

Η βελτιστοποίηση των εικόνων για λόγους SEO είναι κάτι σημαντικό που συνήθως αφήνεται σε δεύτερη μοίρα. Με τις εξελίξεις που έρχονται στο voice search, τα media γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά!

Καλό optimization!

PM. GR Teamhttp://www.performance-marketing.gr
Το Performance-Marketing.gr είναι το πρώτο Ελληνικό site με περιεχόμενο γύρω από το performance marketing. Τεχνικές, hacks, νέα, tips και how-to guides...που δουλεύουν!

More from author

Related posts

Latest posts

Τι είναι τα GCLIDs, GBRAIDS και WBRAIDS σε Analytics και Google Ads

Οι περισσότεροι advertisers της Google γνωρίζουν ότι τα Google click IDs (γνωστά και ως GCLIDs) βοηθούν στην ενίσχυση των smart bidding καμπανιών στο Google...

Πώς να κάνεις data blending στο Google Data Studio

Το Google Data Studio έχει εξελιχθεί σε ένα από τα καλύτερα visualization reporting tools στον κόσμο, ενώ χρησιμοποιείται από όλο και περισσότερους digital marketers...

5 εναλλακτικές λύσεις των Google Ads για Performance Marketing

Δεν θα ήταν παράλογο να παραδεχτούμε ότι τα Google Ads είναι ο κυρίαρχος στο online advertising εδώ και χρόνια. Το Google Search είναι ένα από...

5 εναλλακτικές λύσεις των Google Ads για Performance Marketing

Δεν θα ήταν παράλογο να παραδεχτούμε ότι τα Google Ads είναι ο κυρίαρχος στο online advertising εδώ και χρόνια. Το Google Search είναι ένα από...

8 Hacks για Instagram Stories που θα λατρέψεις

Spoiler! Το άρθρο αυτό δεν περιέχει hacks για αύξηση του revenue ή του conversion rate! Για ορισμένους influencers και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε διάφορα industries,...

4 τρόποι για συλλογή First-Party Data σε έναν κόσμο χωρίς cookies

Το πολυσυζητημένο iOS 14.5 έκανε rollout, φέρνοντας μαζί του όλες εκείνες τις αλλαγές που το οικοσύστημα του digital marketing συζητάει εδώ και μήνες. Ταυτόχρονα, η...

Θες να μαθαίνεις πρώτος νέα μας;

Ξέρεις τι να κάνεις! Θα μαθαίνεις νέα μας μόνο κάθε Κυριακή, επομένως...push the button!