Google Autocomplete – Kάτι περισσότερο από ένα απλό δωρεάν keyword research tool

Το Google Autocomplete (γνωστό και ως Google Suggest) είναι μια από τις πρώτες λειτουργίες της μηχανής αναζήτησης της Google που μπήκε στο στόχαστρο των SEO experts.

Πριν από αρκετά χρόνια, το Google Suggest ήταν αυτό που ενίσχυε τα αποτελέσματα του Google Instant, έχοντας τεράστιο αντίκτυπο στο ταξίδι αναζήτησης εκατομμυρίων χρηστών. Πλέον, ο κλάδος του SEO το χρησιμοποιούν ως ένα δωρεάν εργαλείο για keyword research.

Αλλά το Google Autocomplete είναι πολλά περισσότερα από αυτό, ειδικά μετά τα τελευταία updates που λάνσαρε η Google, μετατρέποντας το Autocomplete σε μια έξυπνη και προγνωστική πλατφόρμα από μόνη της.

Τι είναι το Google Autocomplete

Το Google Autocomplete επιτρέπει στους χρήστες να ολοκληρώσουν εύκολα το query τους προτείνοντας πιθανές επεκτάσεις ή/και αλλαγές σε αυτού που πληκτρολογούν ήδη.

Οι προτάσεις της Google είναι δυναμικές – αλλάζουν αμέσως καθώς ο χρήστης πληκτρολογεί κάτι στη μηχανή αναζήτησης.

Η Google προσπαθεί να προβλέψει τι είναι αυτό που θέλει να ψάξει ο χρήστης.

Αυτές οι προβλέψεις είναι πιθανό να επηρεάσουν τις συμπεριφορές αναζήτησης, καθώς οι χρήστες μπορεί ενστικτωδώς να επιλέξουν μια πρόταση που δεν είχαν σκοπό να πληκτρολογήσουν.

Με άλλα λόγια, η αυτόματη συμπλήρωση της Google θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα στη SEO στρατηγική ενός expert.

Ωστόσο, υπάρχει ένας άλλος παράγοντας που κάνει αυτή τη λειτουργικότητα πολύ σημαντική για οποιαδήποτε digital marketing στρατηγική: Από προεπιλογή, παρέχει προτάσεις στις μπάρες διευθύνσεων σε τρεις από τους δημοφιλέστερους browsers: Firefox, Google Chrome και Safari.

Ας ρίξουμε μια ματιά στη μπάρα διευθύνσεων του Chrome, στην οποία προτείνονται κάποια search terms (που γίνονται autocompleted) καθώς πληκτρολογείς:

Αν πάρουμε ως παράδειγμα έναν χρήστη που αναζητά υπηρεσίες κλειδαρά κοντα στην περιοχή του, είναι πολύ πιθανό το autocomplete να προσυμπληρώσει την περιοχή που βρίσκεται, ή και όχι, αναγκάζοντάς τον να συμπληρώσει ολόκληρη την πρόταση (π.χ. κλειδαράς στη Γλυφάδα).

Πώς λειτουργεί το Google Autocomplete

Οι προβλέψεις του Autocomplete βασίζονται σε δημοφιλή searching patterns από πραγματικούς χρήστες, δηλαδή αυτά που τείνουν να πληκτρολογούν στη συνέχεια οι χρήστες του Google Search. Με άλλα λόγια, οι προτάσεις της Google αντικατοπτρίζουν τα πιο συνηθισμένα search queries.

Επιπλέον παράγοντες που επηρεάζουν τις προβλέψεις της Google, είναι:

  • Η τοποθεσία του χρήστη.
  • Προηγούμενες αναζητήσεις και συμπεριφορές του χρήστη.
  • Trending αναζητήσεις με βάση τι κυριαρχεί στις τάσεις της Google.

Μπορείς πάντα να απενεργοποιήσεις το ιστορικό αναζήτησης που περιέχει παρελθοντικά δεδομένα, ώστε να μην επηρεάσει τα αποτελέσματα των προβλέψεων στη μηχανή αναζήτησης. Με αυτόν τον τρόπο θα έχεις μια πιο καθαρή εικόνα για τις συνήθειες αναζήτησης των χρηστών (που θες να στοχεύσεις).

Πώς θα χρησιμοποιήσεις το Autocomplete για keyword research

Το keyword research είναι ακριβώς ο τρόπος με τον οποίο οι SEO experts χρησιμοποιούν το Google Suggest εδώ και πολύ καιρό – με μεγάλη επιτυχία.

Το Google Autocomplete είναι ιδανικό για την ανακάλυψη πιο συγκεκριμένων keywords και σχετικών φράσεων που χρησιμοποιούν οι χρήστες για να λύσουν προβλήματα, να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις, να ανακαλύψουν προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτό διότι επεκτείνει το query καθώς ο χρήστης πληκτρολογεί.

Ας δούμε την εξέλιξη μιας αναζήτησης σε 3 φάσεις, στο πρώτο suggestion έχουμε γράψει σκέτη τη λέξη “κινητο”, στο δεύτερο suggestion έχουμε συμπληρώσει τη λέξη “iphone” και στο τρίτο suggestion τον αριθμό “11”.

Suggestion 1.
Suggestion 2.
Suggestion 3.

Σε όλες αυτές τις προτάσεις, η Google παρέχει κάποιες ιδέες περιορίζοντας τον αρχικό όρο σε πιο συγκεκριμένες αναζητήσεις.

Αν και μπορείς να το κάνεις αυτό χρησιμοποιώντας το ίδιο το πλαίσιο αναζήτησης της Google, μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις εργαλεία όπως το Suggestion Keyword Finder για να το κάνεις ευκολότερο και πιο γρήγορο, καθώς επεκτείνει κάθε έναν από τους όρους που έχεις επιλέξει σε τρία επίπεδα.

Το Autocomplete ως question research tool

Η αναζήτηση ερωτήσεων μπορεί να φανεί χρήσιμη σε πολλές περιπτώσεις, από την δημιουργία ιδεών για παραγωγή περιεχομένου έως τον εντοπισμό των προκλήσεων που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι χρήστες με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.

Το Google Autocomplete είναι μια από τις πιο ισχυρές πηγές σε niche ερωτήσεις που πληκτρολογούν οι χρήστες τακτικά για την επίλυση σχετικών προβλημάτων. Για να εντοπίσεις αυτές τις ερωτήσεις, απλώς πληκτρολογείς ερωτηματικές λέξεις (γιατί, πώς, πού σε Ελληνικά και Αγγλικά) μπροστά από τον όρο αναζήτησης στο Google search.

Επειδή αυτή η διαδικασία δεν είναι εύκολο να γίνει manually, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το site του Answer the Public, το οποίο χρησιμοποιεί αυτό το trick για να δημιουργήσει ένα mindmap ερωτήσεων με βάση το keyword:

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να εφαρμόσεις αυτές τις ερωτήσεις στη στρατηγική content optimization:

➡️ Μπορείς να δημιουργήσεις μια on-site knowledge base για να προσελκύσεις long-tail traffic.

➡️ Μπορείς να χρησιμοποίησεις αυτές τις ερωτήσεις σε μια λογική content refreshment όταν κάνεις optimize παλαιότερα κομμάτια περιεχομένου.

➡️ Μπορείς να ξεκινήσεις ένα YouTube series/playlist ή ένα video course για να απαντήσεις σε κάθε μια από αυτές τις ερωτήσεις, μία προς μία. Θα έχεις πολύ περιεχόμενο που θα μπορείς να επαναχρησιμοποιήσεις στο site σου, στα social media και σε άλλα κανάλια.

Το Narrato είναι μια user-friendly πλατφόρμα για content creation και collaboration που σου επιτρέπει να εισάγεις αυτές τις ερωτήσεις και να τις ενσωματώνεις στα content briefs σου.

To Narrato σε βοηθάει να ενοποιήσεις πολλά δεδομένα γύρω από κάθε content project, βοηθώντας σε να δημιουργήσεις lead magnets ή commercial landing pages.

Autocomplete, search refinements και local marketing

Τα search refinements έχουν πολλές επιπτώσεις. Για παράδειγμα, αν έχεις ένα local business, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Autocomplete για να ανακαλύψεις σχετικές περιοχές και πόλεις που μπορεί να χρησιμοποιούν οι άνθρωποι στην περιοχή σου (ή και όχι) για να βρουν παρόμοιες επιχειρήσεις.

Ας δούμε μερικά target keywords.

Σε αυτή την περίπτωση, ένας υδραυλικός που βρίσκεται στο κέντρο της αθήνας θα καταλάβει ότι πρέπει να έχει σελίδες που στοχεύουν την Κυψέλη, τους Αμπελόκηπους και άλλες περιοχές που μπορεί να δραστηριοποιείται.

Google Autocomplete και brand reputation management

To brand-driven search συμβαίνει όταν ένα search query περιέχει το brand σου ή ένα product name.

Οι δυνητικοί πελάτες σου χρησιμοποιούν το brand-driven search όταν προσπαθούν να καταλάβουν αν το brand σου μπορεί να καλύψει τις ανάγκες τους, είτε σε επίπεδο προϊόντος ή υπηρεσίας.

Προφανώς, το branded search αποτελεί ένα σημαντικό μέρος των πωλήσεων μιας επιχείρησης ενώ ο έλεγχός του δεν είναι πλήρως διαχειρίσιμος.

Με το Google Autocomplete, το branded search γίνεται ακόμη πιο δύσκολο και λιγότερο ελεγχόμενο:

➡️ Η Google μπορεί να ζητήσεις από τους πελάτες σου να ψάξουν το brand name σου τη στιγμή που προσπαθούν να πληκτρολογήσουν το domain name για να μεταβούν στο site σου. Σε αυτή την περίπτωση, το Autocomplete μπορεί να αποσπάσει την προσοχή και να απομακρύνει το χρήστη μακριά από το site σου, επομένως πρέπει να βεβαιωθείς ότι τα branded search results θα τους επαναφέρουν πίσω στο site.

➡️ Το Google Autocomplete μπορεί να δώσει στους χρήστες ιδέες για το τι πρέπει να κάνουν πριν προχωρήσουν σε μια αγορά (και τελικά να τους κάνει να αλλάξουν γνώμη).

Για αυτούς τους δύο λόγους, τα branded Autocomplete αποτελέσματα θα πρέπει να είναι η προτεραιότητα της εταιρείας σου.

Το πρώτο βήμα είναι να κάνεις έρευνα για εντοπισμό πιθανόν αποτελεσμάτων χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως τα Suggestion Keyword Finder, Answer The Public και SE Ranking.

Το δεύτερο βήμα είναι να παρακολουθείς την κατάταξή σου για όλα αυτά τα queries (προφανώς, θέλεις να κάνεις rank στην #1 θέση για να επαναφέρεις αυτούς τους χρήστες στη homepage σου).

Εξασφάλισε το brand visibility σε περισσότερα touchpoints από ότι τα organic listings. Η SERP της Google είναι διαδραστική, που σημαίνει ότι πολλοί χρήστες μπορεί να μην κάνουν ποτέ κλικ σε αυτά τα οργανικά αποτελέσματα. Αυτοί οι χρήστες πρέπει να συνεχίσουν να βλέπουν το brand σου σε περισσότερα touchpoints (Shopping, Images, Rich Cards) για να αυξηθούν οι πιθανότητες να πάρεις το κλικ.

Πηγή: https://moz.com/

Συνήθως, οι branded SERPs περιλαμβάνουν image/video carousels, Ask Boxes, tweets ή posts από τα social media του brand και πολλά άλλα.

Μια καλά οργανωμένη reputation strategy θα πρέπει να στοχεύει σε όλα αυτά τα search sections και elements.

Για τα βασικά branded keywords, μπορείς να ενεργοποιήσεις το Visual Ping, μια change-monitoring πλατφόρμα που θα σε ειδοποιεί μόλις τα branded SERPs προσθέσουν ή αφαιρέσουν κάτι. Θα ειδοποιείσαι επίσης για τυχόν αλλαγές στο knowledge panel, νέα αποτελέσματα, εικόνες ή video που εισέρχονται στα branded carousels κ.α.

Συνοψίζοντας

Το Autocomplete είναι ένα εξαιρετικό (και δωρεάν) εργαλείο για keyword research, αλλά είναι επίσης ένας ισχυρός driver που μπορεί να επηρεάσει το customer journey στους πιο δημοφιλείς browsers.

Για αυτό το λόγο είναι σημαντικό να παρακολουθείς τις προτάσεις του Google Autocomplete συμπεριλαμβανομένων των σημαντικότερων search queries, είτε βασίζονται είτε όχι, στο brand name σου.

PM. GR Team
PM. GR Teamhttp://www.performance-marketing.gr
Το Performance-Marketing.gr είναι το πρώτο Ελληνικό site με περιεχόμενο γύρω από το performance marketing. Τεχνικές, hacks, νέα, tips και how-to guides...που δουλεύουν!

More from author

Related posts

Latest posts

SEO: Πότε πρέπει να μπλοκάρεις τα AI Bots και πότε όχι

Τον Αύγουστο του 2023, το OpenAI αποκάλυψε τον web crawler του, το GPTBot, και, με αυτόν τον τρόπο, επέτρεψε στους website owners να αποκλείσουν...

Πώς να κάνεις set up το Scroll Depth Tracking στα GA4

Εάν είσαι εξοικειωμένος με το Google Analytics 4 (GA4), πιθανότατα γνωρίζεις ήδη ότι έχει ενσωματωμένο scroll tracking από προεπιλογή. Και φυσικά, μπορεί να αναρωτιέσαι: γιατί...

Ο ανανεωμένος Chrome Canary και τα νέα features για Technical SEO

Κάθε μέρα που ξημερώνει στον κόσμο του web φέρνει και κάτι καινούριο. Παράλληλα, η ανάπτυξη που παρατηρείται στην τεχνολογία των mobile συσκευών και των...

SEO: Πότε πρέπει να μπλοκάρεις τα AI Bots και πότε όχι

Τον Αύγουστο του 2023, το OpenAI αποκάλυψε τον web crawler του, το GPTBot, και, με αυτόν τον τρόπο, επέτρεψε στους website owners να αποκλείσουν...

Πώς να κάνεις set up το Scroll Depth Tracking στα GA4

Εάν είσαι εξοικειωμένος με το Google Analytics 4 (GA4), πιθανότατα γνωρίζεις ήδη ότι έχει ενσωματωμένο scroll tracking από προεπιλογή. Και φυσικά, μπορεί να αναρωτιέσαι: γιατί...

Ο ανανεωμένος Chrome Canary και τα νέα features για Technical SEO

Κάθε μέρα που ξημερώνει στον κόσμο του web φέρνει και κάτι καινούριο. Παράλληλα, η ανάπτυξη που παρατηρείται στην τεχνολογία των mobile συσκευών και των...

Θες να μαθαίνεις πρώτος νέα μας;

Ξέρεις τι να κάνεις! Θα μαθαίνεις νέα μας μόνο κάθε Κυριακή, επομένως...push the button!