Google Analytics Hack: Πώς θα βρεις το Next Page Path

Έχεις ποτέ αναρρωτηθεί το που οδηγούνται/κλικάρουν οι επισκέπτες του website σου από μια συγκεκριμένη σελίδα σε μια άλλη;

Σίγουρα το χεις κάνει…

Επίσης, σίγουρα έχεις βρεθεί αντιμέτωπος με μια από τις παρακάτω ερωτήσεις:

➡️ Ποιες σελίδες φέρνουν το περισσότερο traffic στις προϊοντικές σελίδες;

➡️ Ποιες σελίδες επισκέπτονται οι χρήστες αφού κάνουν land στην αρχική σελίδα;

➡️ Ποιες σελίδες του site προκαλούν exits κατά τη διάρκεια του checkout funnel;

Σε όλα αυτά απαντάει – ή καλύτερα, απαντούσε – το next page path dimension των Google Analytics.

Ωστόσο, η Google πριν κάποια χρόνια διέκοψε τη λειτουργία του συγκεκριμένου dimension που πλέον δεν χρησιμεύει πουθενά.

Πλέον, το page path dimension είναι ο αντικαταστάτης του.

Το πρώτο σημείο που κοιτάει κάποιος για να βρει το page path είναι το report του Behavior Flow – μιας και θεωρητικά, σύμφωνα με τον τίτλο του, είναι αυτό που θα του δώσει την πληροφορία που χρειάζεται.

Ωστόσο, το συγκεκριμένο report θεωρείται ως ένα από τα πιο δυσανάγνωστα reports στο Google Analytics, με αρκετή πληροφορία που καλείται να γίνει digest και αδυναμία χρήσης πολλαπλών φίλτρων.

Για εμάς, το συγκεκριμένο report είναι ‘No Go’.

Πώς θα δεις το Next Page Path στα Google Analytics

Είναι πιο εύκολο από όσο νομίζεις.

Στο παρακάτω παράδειγμα θα δούμε το πώς μπορούμε να μετρήσουμε την επισκεψιμότητα (σε pageviews) που λαμβάνει μια σελίδα απευθείας από την αρχική σελίδα.

Για τους στόχους της άσκησης, θα χρησιμοποιήσουμε τη σελίδα STORY BEHIND στην οποία ο χρήστης μπορεί να μεταφερθεί μέσα από ένα button που βρίσκεται στην αρχική σελίδα αλλά και μέσα από blog posts. Η σελίδα αυτή περιέχει την ιστορία πίσω από τη δημιουργία του www.performance-marketing.gr.

Βήμα 1ο: Google Analytics > Customization > Custom Reports > Create New Report

Βήμα 2ο: Βάλε τα Page και Previous Page Path ως Dimensions και το Pageviews ως Metrics

Βήμα 3ο: Στο Filter ορίζεις τη σελίδα για την οποία θες να δεις την επισκεψιμότητα από το previous path.

* Στο συγκεκριμένο σημείο μπορείς να παίξεις με τα φίλτρα ανάλογα με το αποτέλεσμα που θες να πετύχεις. Στη δική μας περίπτωση χρησιμοποιήσαμε το page του /aboutus/.

Βήμα 4ο: Κάνε Save το report και δες τα πρώτα insights

Αυτό ήταν! Απομένει να κάνεις save το report και να δεις τα αποτελέσματα.

Για το παράδειγμα παραπάνω, το report μοιάζει κάπως έτσι:

Παρατηρούμε ότι για ένα συγκεκριμένο χρονικό παράθυρο, τα pageviews που έχουν πραγματοποιηθεί στην /aboutus/ σελίδα από την αρχική σελίδα είναι 5.

Ενώ εκτός της αρχικής, παρατηρούμε ότι η σελίδα /aboutus/ δέχεται κάποια views μέσα από διάφορα blog posts, μιας και το κουμπί που οδηγεί εκεί είναι clickable και μέσα από τις σελίδες των άρθρων μας.

Αλλάζοντας τα φίλτρα μπορείς να κάνεις τη συγκεκριμένη άσκηση για οποιαδήποτε σελίδα, όπως για παράδειγμα να δεις την επισκεψιμότητα που προέρχεται από το blog ενός ecommerce site στις προϊοντικές σελίδες ή να δεις αν υπάρχουν leaks από το checkout flow προς άλλες σελίδες, με στόχο να προχωρήσεις σε checkout flow optimization.

Enjoy!

PM. GR Team
PM. GR Teamhttp://www.performance-marketing.gr
Το Performance-Marketing.gr είναι το πρώτο Ελληνικό site με περιεχόμενο γύρω από το performance marketing. Τεχνικές, hacks, νέα, tips και how-to guides...που δουλεύουν!

More from author

Related posts

Latest posts

Πώς να κάνεις set up το Scroll Depth Tracking στα GA4

Εάν είσαι εξοικειωμένος με το Google Analytics 4 (GA4), πιθανότατα γνωρίζεις ήδη ότι έχει ενσωματωμένο scroll tracking από προεπιλογή. Και φυσικά, μπορεί να αναρωτιέσαι: γιατί...

Ο ανανεωμένος Chrome Canary και τα νέα features για Technical SEO

Κάθε μέρα που ξημερώνει στον κόσμο του web φέρνει και κάτι καινούριο. Παράλληλα, η ανάπτυξη που παρατηρείται στην τεχνολογία των mobile συσκευών και των...

Τι είναι ένα Canonical URL και ποιος ο ρόλος του στο SEO

Η φράση "canonical tag" εμφανίζεται συχνά σε συζητήσεις γύρω από το SEO και πιθανότατα περισσότερο μεταξύ cross-functional ομάδων όπως engineering, analytics ή MarTech. Όπως γίνεται...

Πώς να κάνεις set up το Scroll Depth Tracking στα GA4

Εάν είσαι εξοικειωμένος με το Google Analytics 4 (GA4), πιθανότατα γνωρίζεις ήδη ότι έχει ενσωματωμένο scroll tracking από προεπιλογή. Και φυσικά, μπορεί να αναρωτιέσαι: γιατί...

Ο ανανεωμένος Chrome Canary και τα νέα features για Technical SEO

Κάθε μέρα που ξημερώνει στον κόσμο του web φέρνει και κάτι καινούριο. Παράλληλα, η ανάπτυξη που παρατηρείται στην τεχνολογία των mobile συσκευών και των...

Τι είναι ένα Canonical URL και ποιος ο ρόλος του στο SEO

Η φράση "canonical tag" εμφανίζεται συχνά σε συζητήσεις γύρω από το SEO και πιθανότατα περισσότερο μεταξύ cross-functional ομάδων όπως engineering, analytics ή MarTech. Όπως γίνεται...

Θες να μαθαίνεις πρώτος νέα μας;

Ξέρεις τι να κάνεις! Θα μαθαίνεις νέα μας μόνο κάθε Κυριακή, επομένως...push the button!