Αρκετοί performance marketers πέφτουν συχνά στην παγίδα του one-strategy-fits-many όταν πρόκειται για στρατηγική στα κυριότερα paid marketing κανάλια, όπως το Google Ads και το Facebook. Όμως, υπάρχει μια κύρια διαφορά.
Το Google Display – το κανάλι που θυμίζει κάπως τα Facebook Ads- βασίζεται κυρίως στα cookies όταν πρόκειται για στόχευση κοινών, ενώ το Facebook βασίζεται πάνω σε audience interests & behaviors, αυξάνοντας – θεωρητικά πάντα – τη συνάφεια στόχευσης. Έτσι, είναι σημαντικό να γνωρίζεις ποια είναι τα δυνατά σημεία του καναλιού όταν δημιουργείς μια advanced performance marketing στρατηγική στο Facebook.
1. Remarketing σε πραγματικούς χρήστες
To challenge: Η βασική τεχνολογία πίσω από το remarketing βασίζεται στα cookies, αλλά η ακρίβεια δεν επιτυγχάνεται πάντα στο 100%. Αν για παράδειγμα πάρουμε κάποιους χρήστες που χρησιμοποιούν τον ήδιο υπολογιστή, ή αν αυτοί οι χρήστες αλλάζουν από desktop σε mobile και από mobile σε tablet, τότε είναι σίγουρο ότι ένα μέρος του spend σου πάει στο καλάθι των αχρήστων.
Η λύση: Αντί να βασίζεσαι σε ενδιαφέροντα με βάση τα cookies, τα οποία μπορούν να προκαλέσουν σε μεγάλο βαθμό overlap, μπορείς να στοχεύσεις unique χρήστες. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Facebook έναντι άλλων πλατφορμών. Είναι η μοναδική πλατφόρμα που μπορεί να στοχεύσει χρήστες που ενδιαφέρονται πραγματικά για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης. Μια καλή λύση είναι να βρεις αυτούς τους ανθρώπους με Custom Audiences από το website σου. Με αυτό τον τρόπο θα εντοπίσεις ανθρώπους μέσω Facebook ID οι οποίοι έχουν επισκεφτεί συγκεκριμένες σελίδες στο website ή έχουν αφήσει κάτι στο καλάθι. Για να το πετύχεις αυτό χρειάζεσαι τη σωστή εγκατάσταση του Facebook Pixel.
Tip: Αν θες να κάνεις budget allocation μεταξύ καναλιών, μπορείς να συγκρίνεις την απόδοση των remarketing καμπανιών του Facebook με αυτές του Google Display ή άλλων remarketing καναλιών (π.χ. Criteo) ώστε να δεις που να ‘ποντάρεις’ τα χρήματά σου με βάση το Roas.
2. Personalization σε Υφιστάμενους Πελάτες
Το Challenge: Κάθε επιχείρηση έχει πελάτες που βρίσκονται σε διάφορα στάδια του funnel. Αυτά περιλαμβάνουν τους new buyers, τους early adopters, τους sale-only buyers, τους churned και τους mobile-only users. Η δουλειά ενός performance marketer είναι να διαφημίσει το σωστό μήνυμα, στο κατάλληλο customer segment, στο σωστό στάδιο του funnel.
Η λύση: Αρχικά βεβαιώσου ότι έχεις οργανώσει τα emails των χρηστών (για όσους διαθέτεις δεδομένα) στα σωστά segments. Στη συνέχεια, χρησιμοποίησέ τα για να δημιουργήσεις Custom Audiences και να σερβίρεις διαφορετική διαφήμιση ανά customer segment. Κάθε set διαφημίσεων θα σου δώσει πλήρη έλεγχο του reach, του frequency και του spend, ενώ ταυτόχρονα θα μπορείς να επιλέξεις και που θα εμφανίζονται, όπως για παράδειγμα μόνο σε mobiles. Αυτό φυσικά θα πρέπει να είναι rolling ή δυναμικό, ώστε αν κάποιος πελάτες αλλάξει στάδιο, να αλλάξει και το διαφημιστικό μήνυμα που βλέπει.
Tip: Με το Facebook pixel εγκατεστημένο θα μπορείς να παρακολουθείς το Roas ανά segment.
3. Cost optimization για νέους πελάτες
Το Challenge: Το να βρεις νέα leads ή νέους πελάτες που να αλληλεπιδρούν με τα διαφημιστικά σου μηνύματα και να ενδιαφέρονται πραγματικά για αυτά που προσφέρεις, μπορεί να αποδειχθεί αρκετά κοστοβόρο.
Η λύση: Μπορείς να εντοπίσεις αυτά τα νέα κοινά λαμβάνοντας υπόψη signals που προέρχονται από τα υφιστάμενα top performing κοινά σου μέχρι τώρα. Μπορείς να το πετύχεις αυτό μέσα από τα Lookalide Audiences του Facebook. Αυτό που έχεις να κάνεις και χρειάζεται προσοχή, είναι το πώς θα επιλέξεις τα top performing κοινά σου ώστε να δημιουργήσεις Lookalike Audiences. Το πιο απλό; ανέβασε ένα csv με δεδομένα από τους πιο πιστούς πελάτες σου και δημιούργησε ένα lookalike audience. Προσοχή όμως, η διαδικασία αυτή κρύβει GDPR κινδύνους.
Tip: Τα lookalike audiences σου επιτρέπουν να ελέγχεις το μέγεθος και την ομοιότητα (Similarity) του κοινού, οπότε έχεις τη δυνατότητα να δοκιμάσεις ποια audiences έχουν την καλύτερη απόδοση.
Το Similarity δημιουργεί ένα κοινό του top 1% των ατόμων που μοιάζουν περισσότερο με το custom audience σου.
To Greater Reach θα κάνει match το top 5% των ανθρώπων από το custom audience σου, κάτι που σου επιτρέπει να αυξήσεις το reach, αλλά με ένα λιγότερο ακριβές matching.
Δες έναν έξυπνο τρόπο να τεστάρεις τα κοινά σου:
Πάρε ένα custom audience και δημιούργησε 3 lookalike audiences στα 1%, 5% και 10% match levels.
Φτιάξε 3 duplicated ad sets για τις διαφημίσεις που θες να τεστάρεις.
- Βάλε το Lookalike 1% σε ένα adset.
- Βάλε το Lookalike 5% σε δεύτερο adset. Κάνε Exclude το Lookalike 1%.
- Βάλε το Lookalike 10% σε τρίτο adset. Κάνε Exclude το Lookalike 5%.
Ανέλυσε το performance κάθε adset – άρα και κάθε match level – ώστε να δεις ποιο λειτουργεί καλύτερα. Στη συνέχεια, επανέλαβε την ίδια διαδικασία για όλα τα segments.
4. Αυτοματοποίηση και optimization
Το Challenge: Στο τέλος της ημέρας, η ικανότητα να μετράς την απόδοση των καμπανιών, να διαβάζεις τα νούμερα και από αυτά να παράγεις actions είναι αυτό που μετράει.
Η λύση: Το tracking pixel του Facebook, εφόσον έχει εγκατασταθεί σωστά και αξιοποιεί στο έπακρο τα events του, είναι αυτό που θα σου δώσει μια πλήρη εικόνα της απόδοσης των καμπανιών σου. Ταυτόχρονα, οι καμπάνιες σου θα έχουν τα κατάλληλα δεδομένα να αξιοποιήσουν για στόχευση.
Tip: Βάλε το budget σου campaign level και επίλεξε τα Website Conversions ως bidding objective. Με το oCPM, ο αλγόριθμος θα κυνηγήσει τα highest-balue impressions για το goal σου ενώ μένει εντός budget. Απέφυγε να βάλεις πολλά φίλτρα στις καμπάνιες σου (όπως για παράδειγμα Placements), μιας και κάθε φίλτρο που εφαρμόζεις θα περιορίζει την αλγοριθμική δύναμη του Facebook.