Δεν θα ήταν παράλογο να παραδεχτούμε ότι τα Google Ads είναι ο κυρίαρχος στο online advertising εδώ και χρόνια.
Το Google Search είναι ένα από τα καλύτερη μέρη για να τοποθετήσουν οι επιχειρήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους, ενώ η μεγάλη γκάμα από placements και πλατφόρμες που ανήκουν στην Google κάνει το εγχείρημα αυτό ακόμα πιο ενδιαφέρον.
Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια έχουμε δει νέους παίκτες να εισέρχονται στην αγορά του online advertising και δεν μιλάμε για το Facebook, το Twitter ή το Instagram.
Αν έχεις φτάσει στο απροχώρητο με το performance marketing και τις λύσεις στις οποίες μπορείς να το εφαρμόσεις, μάθε ότι έχεις και άλλες επιλογές και μάλιστα πολλά υποσχόμενες!
Γιατί να δοκιμάσεις κάτι άλλο εκτός από Google Ads
Οι κύριοι λόγοι είναι οι εξής:
➡️ Ο ανταγωνισμός ανεβαίνει, όλο και περισσότεροι διαφημιζόμενοι διεκδικούν μια θέση στο οικοσύστημα των Google Ads και έτσι τα CPCs ανεβαίνουν επικύνδυνα.
➡️ Το Impression Share δεν είναι άπειρο, ενώ παρατηρείται συρρίκνωση χρόνο με το χρόνο.
➡️ Υπάρχουν κοινά τα οποία μένουν αναξιοποίητα από την Google, μιας και δεν ‘ζουν’ στο οικοσύστημά της.
Αύξηση στο CPC και ανταγωνισμός
Το Google Shopping παρέμενε δωρεάν μέχρι και το 2012. Αν και δεν υπήρχε τότε στην Ελλάδα, η ζωή για τους διαφημιζόμενους και τους performance marketers ήταν ευχάριστη.
Σήμερα όμως, δεν είναι ασυνήθιστο να βλέπεις συγκεκριμένα CPCs σε κλάδους να ξεπερνούν τα 50 λεπτά, το 1 ευρώ, τα 3 ευρώ ακόμη και τα 10 ευρώ.
Αυτό σημαίνει ότι με το ίδιο κόστος, τα brands παίρνουν λιγότερο traffic.
Επίσης, καθώς η ψηφιοποίηση κερδίζει έδαφος στις επιχειρήσεις, όλο και περισσότεροι διαφημιζόμενοι θα εμφανίζονται στον κόσμο του online advertising διεκδικώντας μερίδια από τους υπόλοιους.
Το μάξιμουμ του Impression Share
Πολλές φορές το Impression Share αποκαλύπτει μεγάλες αλήθειες.
Αν για παράδειγμα ένα brand κατέχει το 100% του Impression Share σε ένα συγκεκριμένο keyword, αυτό σημαίνει ότι αξιοποιεί το μέγιστο ενός συγκεκριμένου εύρους market.
Αναξιοποίητα είδη κοινού και ομάδες χρηστών
Ναι, η Google είναι η μεγαλύτερη και δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι όλος ο παγκόσμιος πληθυσμός χρησιμοποιεί την Google ως μηχανή αναζήτησης.
Υπάρχουν πολλές άλλες μηχανής αναζήτησης αλλά και εργαλεία που σου δίνουν τη δυνατότητα να διαφημιστείς με αποτελεσματικότητα σε νέα κοινά.
Για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό (μιας και στην Ελλάδα η Google είναι ο βασιλιάς), υπάρχουν πολλές τέτοιες λύσεις που μπορούν να εξερευνήσουν.
Δες αυτές τις πέντε εναλλακτικές λύσεις αντί της Google όπου μπορείς να εφαρμόσεις performance marketing τεχνικές.
1. Microsoft Ads
Η Microsoft έχει μπει δυνατά στον κόσμο του online advertising.
Δεν είναι τυχαίο ότι κερδίζει συνεχώς μερίδιο στην αγορά, κυνηγώντας συνεργασίες με εταιρείες όπως το LinkedIn.
Όσο για το pool χρηστών που διαθέτει; Αγγίζει τους 700 εκατομμύρια μοναδικούς PC users.
Και γιατί κάποιος να επενδύσει στα Microsoft Ads; Οι λόγοι είναι ξεκάθαροι.
💡 Ιστορικά χαμηλότερα CPCs και μικρότερος ανταγωνισμός.
💡 Διαθέτει δυνατότητα Google Ads import.
💡 Μπορεί να γίνει ενσωμάτωση με LinkedIn Ads για advanced targeting.
Αν και όχι τόσο δημολιφής πλατφόρμα στην Ελλάδα, στο εξωτερικό υπάρχουν αρκετά case studies σύμφωνα με τα οποία επιχειρήσεις ξοδεύουν σχεδόν το 15-20% του προϋπολογισμού τους στα Microsoft Ads.
Για ένα brand που ανήκει σε πολύ ανταγωνιστικό industry, όπως είναι το fashion ecommerce ή τα B2C services, μια δοκιμή σε Microsoft Search Ads θα ήταν μονόδρομος.
Σίγουρα τα χαμηλότερα CPCs θα αυξήσουν την επισκεψιμότητα πολύ πιο φθηνά από τα Google Ads.
Εάν αναρωτιέσαι πώς να διαχειριστείς δύο πλατφόρμες αντί για μία, λάβε υπόψη ότι η Microsoft διαθέτει πολλές από τις ίδιες δυνατότητες με το Google Ads. Επίσης, σημαντική είναι και η λειτουργία για campaign import από την Google.
Αυτό σου επιτρέπει να ελέγχεις και να διαχειρίζεσαι ποιες καμπάνιες θέλεις να αντιγράψεις και να μετακινήσεις στην πλατφόρμα.
Τέλος, ας μη ξεχνάμε μια δυνατότητα που διαθέτει η Microsoft αλλά όχι η Google: LinkedIn integration.
Η συνεργασία της Microsoft με το LinkedIn δίνει στις εταιρείες τη δυνατότητα να επικεντρώνονται στη στόχευση κοινού απευθείας από το προφίλ LinkedIn ενός χρήστη.
Μπορείς να κάνεις bid up ή bid down με τα βάση τα ακόλουθα χαρακτηριστικά
💡 Company
💡 Industry
💡 Job Function
2. Quora Ads
Τα Quora Ads διαθέτουν μια μοναδική ‘question-and-answer’ πλατφόρμα περιεχομένου που σου επιτρέπει να καταγράφεις την πρόθεση αναζήτησης των χρηστών.
Συνήθως, αυτή η πλατφόρμα έχει καλή απόδοση σε B2B brands, αλλά όλο και περισσότερα B2C brands σημειώνουν επιτυχία με το Quora τελευταία.
Το Quora όχι μόνο μπορεί να φέρει πολύτιμο traffic στο site σου, αλλά μπορεί επίσης να βοηθήσει με το Brand Authority της εταιρείας.
Επειδή οι χρήστης αναζητούν αξιόπιστες απαντήσεις και υποστήριξη από μια κοινότητα, η εμφάνισης ενός brand ως ‘αξιόπιστου’ μπορεί να βοηθήσει μακροπρόθεσμα σε πολλούς τομείς.
Από τη στιγμή που εμφανίστηκαν τα Quora Ads, η πλατφόρμα έχει επεκτείνει τις υπηρεσίες της σε πολλά ad formats και targeting options.
Αυτή η πλατφόρμα έχει παρόμοιες δυνατότητες στόχευσης με το Google Display και το YouTube Ads, όπως:
💡 Στόχευση με βάση ερωτήσεις, θέματα ή λέξεις κλειδιά.
💡 Στόχευση με βάση τη συμπεριφορά.
💡 Δημογραφικά στοιχεία.
💡 Customer match.
Αν συνδυάσεις αυτές τις επιλογές στόχευσης με sponsored feed ads ή native-looking text ads, το Quora θα αποδειχτεί ιδανικό για μια υπερ-στοχευμένη καμπάνια και υψηλό ROAS.
Ωστόσο, η επιλογή αυτή ίσως να ταιριάζει σε επιχειρήσεις οι οποίες στοχεύουν ξενόγλωσσους χρήστες και όχι τόσο στην Ελληνική αγορά.
3. Adobe Advertising Cloud
Η λύση αυτή δεν είναι για όλους και ειδικά δεν ταιριάζει σε μια μικρομεσαία επιχείρηση.
Συνήθως, αυτή η πλατφόρμα εξυπηρετεί πολύ μεγάλα brands με πολυεθνική παρουσία.
Εάν αναζητάς μια σειρά από εργαλεία που περιλαμβάνουν Search, Display, DSP, Social και cross-channel marketing, το Adobe Advertising Cloud ίσως και να σου κάνει.
Το Adobe Advertising Cloud έχει πολλές δυνατότητες, όπως:
💡 Audience sharing μεταξύ πλατφορμών.
💡 Πολυσύνθετα bidding portfolios.
💡 Ενοποίηση δεδομένων μεταξύ διαφόρων καναλιών.
Η πλατφόρμα αυτή κοστίζει, πολύ…πάρα πολύ!
Αν το κόστος είναι ένας παράγοντας που σε απασχολεί, είναι καλύτερο να κάνεις μια έρευνα αγοράς και πριν κλείσεις μαζί τους κάποιο ραντεβού.
Σύμφωνα με μεγάλους παίκτες στην αγορά, η Adobe θα χρεώσει ένα ποσοστό του spend για platform fees.
Αν αναλογιστούμε τα έξοδα μιας πολύ μεγάλης εταιρείας, τα κόστη αυτά μαζεύονται σε ένα σημαντικό ποσό.
Όπως και η Google, έτσι και η Adobe διαθέτει μια ολόκληρη σουίτα από οδηγούς, courses και trainings για να σε βοηθήσει να αποκτήσεις γνώση των λειτουργιών της πλατφόρμας.
4. LinkedIn Ads
Αναφέραμε εν συντομία το LinkedIn κατά τη συζήτηση για τα Microsoft Ads.
Ειδικά για B2B εταιρείες, το LinkedIn είναι must για testing.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα LinkedIn Ads έχουν αποκτήσει δημοτικότητα με την πάροδο των ετών, που σημαίνει μεγαλύτερο ανταγωνισμό. Αυτό έχει οδηγήσει σε αρκετά υψηλά CPCs και CPMs για τις επιχειρήσεις.
Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι οι expert προτείνουν minimum 10€ spend / day, ενώ για brands που όντως θέλουν να δουν υψηλή απόδοση προτείνεται ένα spend περίπου 3,000€ / month.
Σε κάθε περίπτωση, τα υψηλά CPCs δεν πρέπει να αποτελέσουν αιτία για να μην δοκιμάσεις το κανάλι.
Πολλές B2B brands βρίσκουν πλέον πολύ αποδοτικά κοινά για να διαφημιστούν στο LinkedIn.
Τι σημαίνει αυτό για τα brands;
💡 Μεγάλυτερο relevancy.
💡 Περισσότερα ‘closes deals’.
Λόγω της επιτυχίας αυτής της πλατφόρμας, πολλά brands είναι πρόθυμα να πληρώσουν περισσότερα για διαφήμιση λόγω των εξαιρετικά στοχευμένων επιλογών σε κοινά.
Ορισμένες από αυτές τις επιλογές περιλαμβάνουν (αλλά δε περιορίζονται) σε:
💡 Job titles (ακριβά CPCs)
💡 Company industry.
💡 Job Function.
💡 Member Skills.
💡 Interests/Groups.
💡 Company Size.
Επιπλέον, το LinkedIn συνεχίζει να αναπτύσσει και να λανσάρει νέα ad formats για να ενθαρρύνει τους χρήστες να αλληλεπιδρούν με νέας μορφής περιεχομένου.
Μερικά από τα πιο αποδοτικά ad formats περιλαμβάνουν:
💡 Sponsored Newsfeed Ads.
💡 Single Image.
💡 Video.
💡 Carousel.
💡Message Ads (τα πρώην InMail).
💡 Conversation Ads.
5. Quantcast
Αυτή η πλατφόρμα μπορεί να μην είναι πολύ γνωστή, αλλά αξίζει να την αναφέρουμε και να αφιερώσουμε λίγο χρόνο.
Το Quantcast διαθέτει ένα μοναδικό και δωρεάν εργαλείο που ονομάζεται Quantcast Measure και σου επιτρέπει να λαμβάνεις πλούσια insights για τις συμπεριφορές του κοινού.
Εν τέλη, αυτό το εργαλείο μπορεί να σε βοηθήσει να λάβεις καλύτερες αποφάσεις σχετικά με την τρέχουμε στόχευσή σου σε άλλες πλατφόρμες.
Η πλατφόρμα διαθέτει επίσης μια υπηρεσία επί πληρωμή στον τομέα του real-time programmatic advertising.
Οι επιλογές στόχευσης περιλαμβάνουν στόχευση σε νέους πελάτες, καθώς και retargeting.
Εάν χρησιμοποιείς ήδη το Google Display Network και δεν είσαι ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα, το Quantcast είναι μια άλλη επιλογή για να δοκιμάσεις λόγω των προηγμένων δυνατοτήτων στη στόχευση.