Πώς να δημιουργήσεις advanced SEO reports στα Google Analytics

Η χρησιμότητα του Google Analytics σαν reporting εργαλείο είναι πλέον λίγο-πολύ γνωστή σε όλους!

Ωστόσο, αυτό που ενδεχομένως να μην γνωρίζουν ορισμένοι είναι ότι υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί ως ένα πανίσχυρο SEO reporting tool με την κατάλληλη παραμετροποίηση δίνοντάς μας την ευκαιρία να ανακαλύψουμε σημαντικές ευκαιρίες για SEO optimization.

Πώς θα κάνεις track τα Core Web Vitals

Η Google έχει επιβεβαιώσει ότι τα Core Web Vitals, δηλαδή τα Largest Contentful Paint (LCP), First Input Delay (FID) και Cumulative Layout Shift (CLS) αποτελούν πλέον μέρος του ranking factor ‘Page Experience’.

Τα Core Web Vitals έχουν αναλυθεί αρκετά σε επίπεδο αρθρογραφίας αλλά και από την ίδια την Google, καθώς επίσης υπάρχουν αναλυτικά guidelines για το πώς μπορείς να παρακολουθείς αυτά τα metrics. Αναλυτικό υλικό για τα Core Web Vitals μπορείς να βρεις εδώ.

Στο documentation της η Google αναφέρει το πώς μπορείς να τραβήξεις τα LCP, FID και CLS στο Google Analytics. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί σετάροντας custom events χρησιμοποιώντας έναν κώδικα ο οποίος έχει δημοσιευτεί στο GitHub.

Όταν σετάρεις αυτά τα events, θα μπορείς να δεις όλα τα metrics των Core Web Vitals στα Google Analytics, ακολουθώντας το path Behavior > Events > Top Events και επιλέγοντας το Event Action. Για να λάβεις περισσότερες πληροφορίες για την απόδοση κάθε σελίδας όσον αφορά τα Core Web Vitals, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Page ως secondary dimension.

Πηγή: www.noisetosignal.io

Για να εντοπίσεις τις under performing σελίδες, μπορείς να χρησιμοποιήσεις advanced filters για να φιλτράρεις τις σελίδες που σκοράρουν χαμηλά με βάση τα benchmarks της Google.

Χρησιμοποιώντας αυτά τα δεδομένα, μπορείς να εντοπίσεις και να διορθώσεις προβλήματα σχετικά με τα Core Web Vitals και να αποκτήσεις πρόσβαση σε εύκολο reporting μέσα από μια πλατφόρμα η οποία – μεταξύ άλλων – περιέχει όλα εκείνα τα reports τα οποία χρειαζόμαστε.

Πώς θα εντοπίσεις και θα διορθώσεια τα 404 errors

Το τελευταίο πράγμα που θέλεις είναι να κάνουν land οι χρήστες σε σελίδες με 404 error. Αυτό βέβαια μπορεί να συμβεί για διάφορους λόγους, όπως ένα λανθασμένο url, ένα παλιό redirect, ή ένα στιγμιαίο λάθος κλπ. Είναι σημαντικό στο search engine optimization να εντοπίσεις γρήγορα αυτές τις σελίδες και να βρίσκεις ένα τρόπο να τις διορθώνεις και να δημιουργείς την καλύτερη δυνατή εμπειρία για τους χρήστες.

Ο ευκολότερος τρόπος για να εντοπίσεις αυτές τις σελίδες είναι να πλοηγηθείς σε μια σελίδα που γνωρίζεις ότι δεν υπάρχει στο site σου. Για παράδειγμα, μια τέτοια σελίδα στη δική μας περίπτωση θα ήταν η εξής: https://www.performance-marketing.gr/eimai-kalos-sto-seo

Στη συνέχεια και αφού η σελίδα φορτώσει ένα 404 error, μπορείς να κάνεις copy το title tag και να ακολουθήσεις το path Google Analytics > Behavior > All Pages και εκεί να επιλέξεις το view του Page Title. Έπειτα, κάνεις paste στο search το κείμενο που είχες αντιγράψει.

Έτσι, θα εμφανιστούν δεδομένα για τις 404 σελίδες του site. Αν κάνεις click στο title name θα εμφανιστεί μια νέα οθόνη με όλα τα URLs που οδήγησαν σε μια σελίδα 404. Αυτά είναι τα URLs που πρέπει να ερευνήσεις, να προσδιορίσεις γιατί οι χρήστες οδηγούνται εκεί και στη συνέχεια να αποφασίσεις τι πρέπει να διορθώσεις.

Αυτές οι διορθώσεις μπορεί να απαιτούν τη διόρθωση ενός redirect, τη διόρθωση ενός link (είτε internal, ή external), η δημιουργία περιεχομένου για το συγκεκριμένο URL κ.ο.κ.

Πώς θα εντοπίσεις και θα αξιοποιήσεις ευκαιρίες για να αυξήσεις traffic

Το Search Console είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για SEO με πολλές δυνατότητες όσον αφορά το reporting μιας, ή ενός συνόλου σελίδων σχετικά με το πώς αποδίδουν στα search results. Ένα μειονέκτημα ωστόσο του Search Console είναι ότι οι επιλογές για φίλτρα δυσκολεύουν τη διαχείριση των δεδομένων. Σε αυτό το κομμάτι που το Search Console το χάνει…τα Google Analytics τα πάει περίφημα!

Στο Google Analytics, στο tab Acquisition, θα βρεις την επιλογή Search Console. Εάν έχεις συνδέσει σωστά το λογαριασμό του Google Analytics με το Search Console, metrics όπως τα Position, CTR, query και landing page data θα βρίσκονται όλα εκεί.

Επομένως, αν ακολουθήσεις το path Google Analytics > Acquisition > Search Console > Query, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις επιλογές του advanced search για να βρεις τα δεδομένα που θες. Σε αυτή την περίπτωση θα συμπεριλάβουμε το φίλτρο Average Position < 10, το φίλτρο Average Position > 3 και CTR < 5%.

Αφού εφαρμόσεις αυτά τα φίλτρα, θα εμφανιστεί μια λίστα με keywords για τα οποία πετυχαίνεις καλό ranking, αλλά θα μπορούσες να ενισχύσεις ακόμη περισσότερο την παρουσία σου σε αυτά τα keywords είτε με paid ads, είτε με SEO optimization. Μπορείς επίσης να πειραματιστείς με το CTR, τεστάροντας νέους τίτλους και meta descriptions. Ένα υψηλότερο CTR μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση του ranking, αλλά ακόμη και αν δεν το κάνει, θα οδηγήσει σίγουρα σε αύξηση της επισκεψιμότητας.

Μη ξεχνάς να αποτυπώνεις κάπου τις αλλαγές που κάνεις

Ο μόνος τρόπος να γνωρίζεις τι επηρεάζει το traffic σου είναι να παρακολουθείς την απόδοση των αλλαγών που κάνεις. Αν αλλάξεις κάτι σε μια σελίδα, αν διορθώσεις ένα link, αν βελτιστοποιήσεις ένα landing page, ή αν παρέμβεις στις τεχνικές ρυθμίσεις του site σου, όλα αυτά είναι αρκετά για να επηρεάσουν την κατάταξή σου.

Η πιο σοφή επιλογή είναι να προσθέτεις annotations στα Google Analytics ώστε να γνωρίζεις με την πάροδο του χρόνου τι αλλαγές έκανες και που. Αν δεις μια σημαντική διακύμανση στα metrics σου μετά από κάποια αλλαγή, αυτό μπορεί να αποτελεί υπόδειξη ότι η αλλαγή σου είχε αντίκτυπο.

Ωστόσο, μη ξεχνάς ότι η συσχέτιση δεν είναι πάντα ίση με την αιτότητα! Αυτό που έχεις να κάνεις είναι να μη σταματάς ποτέ να πειραματίζεσαι και να λαμβάνεις υπόψη και άλλους παράγοντες όταν αξιολογείς τις ενέργειές σου, όπως η εποχικότητα, η κατάσταση της αγοράς, το brand name κ.α.

Τα Google Analytics αποτελούν ένα από τα καλύτερα εργαλεία reporting. Τα δεδομένα και τα insights που παρέχει ωστόσο θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για στρατηγικό σχεδιασμό και λήψη αποφάσεων.

Το να ανακαλύψεις νέους τρόπους αξιοποίησης αυτού του εργαλείου θα σου ξεκλειδώσει νέες δυνατότητες και ιδέες για optimization!

PM. GR Teamhttp://www.performance-marketing.gr
Το Performance-Marketing.gr είναι το πρώτο Ελληνικό site με περιεχόμενο γύρω από το performance marketing. Τεχνικές, hacks, νέα, tips και how-to guides...που δουλεύουν!

More from author

Related posts

Latest posts

Τι είναι τα GCLIDs, GBRAIDS και WBRAIDS σε Analytics και Google Ads

Οι περισσότεροι advertisers της Google γνωρίζουν ότι τα Google click IDs (γνωστά και ως GCLIDs) βοηθούν στην ενίσχυση των smart bidding καμπανιών στο Google...

Πώς να κάνεις data blending στο Google Data Studio

Το Google Data Studio έχει εξελιχθεί σε ένα από τα καλύτερα visualization reporting tools στον κόσμο, ενώ χρησιμοποιείται από όλο και περισσότερους digital marketers...

5 εναλλακτικές λύσεις των Google Ads για Performance Marketing

Δεν θα ήταν παράλογο να παραδεχτούμε ότι τα Google Ads είναι ο κυρίαρχος στο online advertising εδώ και χρόνια. Το Google Search είναι ένα από...

5 εναλλακτικές λύσεις των Google Ads για Performance Marketing

Δεν θα ήταν παράλογο να παραδεχτούμε ότι τα Google Ads είναι ο κυρίαρχος στο online advertising εδώ και χρόνια. Το Google Search είναι ένα από...

8 Hacks για Instagram Stories που θα λατρέψεις

Spoiler! Το άρθρο αυτό δεν περιέχει hacks για αύξηση του revenue ή του conversion rate! Για ορισμένους influencers και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε διάφορα industries,...

4 τρόποι για συλλογή First-Party Data σε έναν κόσμο χωρίς cookies

Το πολυσυζητημένο iOS 14.5 έκανε rollout, φέρνοντας μαζί του όλες εκείνες τις αλλαγές που το οικοσύστημα του digital marketing συζητάει εδώ και μήνες. Ταυτόχρονα, η...

Θες να μαθαίνεις πρώτος νέα μας;

Ξέρεις τι να κάνεις! Θα μαθαίνεις νέα μας μόνο κάθε Κυριακή, επομένως...push the button!