5 λόγοι για να μάθεις να δημιουργείς JSscripts για Google Ads

Τα Google Ads scripts αποτελούν ίσως την πιο fancy πλευρά του εργαλείου.

Μέσα σε λίγες ώρες (ή και λεπτά αν εντοπίσεις έτοιμο το script που σε ενδιαφέρει το οποίο δεν απαιτεί πολύ παραμετροποίηση) μπορείς να αυτοματοποιήσεις tasks τα οποία όχι μόνο θα σου εξοικονομήσουν αρκετές εργατοώρες, αλλά θα σε βοηθήσουν να ανακαλύψεις ευκαιρίες για περαιτέρω optimization του λογαριασμού.

Δυστυχώς, ή ευτυχώς, το άθλημα των scripts δεν είναι για όλους. Και αυτό γιατί υπάρχουν 2 τρόποι να αξιοποιήσεις ένα Google Ads script.

Ο πρώτος και ο δύσκολος τρόπος είναι να το δημιουργήσεις -ανάλογα με τις ανάγκες σου- από την αρχή. Προφανώς, αναφερόμαστε σε αυτούς που γνωρίζουν javascript και φυσικά το terms library της Google, που η λογική λέει ότι δεν κλείνουν προς το developing και λιγότερο προς το digital/performance marketing.

Ο δεύτερος και ευκολότερος τρόπος είναι, προφανώς, να χρησιμοποιήσεις ένα από τα εκατοντάδες έτοιμα scripts που υπάρχουν στο web. Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση, συχνά απαιτείται μια ελαφριά παραμετροποίηση για να φέρεις το script στα μέτρα σου.

Σε αυτό το άρθρο κάνουμε deep dive στα Google Ads scripts και διώχνουμε το φόβο του self-coding ενός Google Ads script. At the end of the day, για να ξεχωρίσεις, πρέπει να είσαι ικανός να κάνεις αυτό που δεν κάνουν οι περισσότεροι, σωστά;

Γιατί να μην κάνεις code your own scripts

Οι λόγοι μπορεί να είναι πολλοί, αν δεν ήταν, ο κόσμος μας θα είχε γεμίσει με performance marketers οι οποίοι θα γράφανε κώδικα σε javascript και ποιος ξέρει τι άλλο.

Ας δούμε όμως μερικούς από τους κύριους λόγους που μπορεί να σε κρατούν πίσω.

Δεν γνωρίζω ή δεν μπορώ να γράψω κώδικα

Fair enough! Η συγγραφή ενός Google Ads script απαιτεί πολύ καλή γνώση javascript.

Και το να μάθεις μια γλώσσα προγραμματισμού που δεν φημίζεται για την ευκολία της (όπως για παράδειγμα οι Python, HTML κλπ), δεν είναι κάτι απλό, χρειάζεται χρόνο και ενέργεια.

Ωστόσο, όπως πολλά άλλα πράγματα, το να γράψεις ένα Google Ads script φαντάζει πιο δύσκολο από ότι είναι στην πραγματικότητα.

Κάτι θα σπάσει, κάτι θα χαλάσει

Μπορείς να φέρεις την καταστροφή σε μια καμπάνια με ένα script; Ναι, μπορείς.

Ευτυχώς, όμως, υπάρχει το preview tool που εντοπίζει τυχόν θέματα πριν προκαλέσεις ανεπιθύμητες αλλαγές σε live καμπάνιες.

Επίσης, ήξερες ότι μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα με scripts που δεν περιλαμβάνουν αλλαγές σε καμπάνιες;

Υπάρχουν δεκάδες scripts που εκτελούν χρονοβόρες εργασίες, αλλά δεν επηρεάζουν ενεργά τις καμπάνιες σου, όπως για παράδειγμα η δημιουργία reports και campaign auditing.

Είναι time-consuming

Η δημιουργία ενός script μπορεί να πάρει αρκετό χρόνο, εάν είσαι νέος στο άθλημα και προσπαθείς να κάνεις κάτι περίπλοκο.

Ωστόσο, υπάρχει ένας έτοιμος κόσμος από pre-made scripts που χρειάζονται μόνο μερικές τροποποιήεις για να εφαρμοστούν στις καμπάνιες σου.

Αν έχεις σκεφτεί να αυτοματοποιήσεις κάτι στο Google Ads, είναι πολύ πιθανό αυτό να υπάρχει ήδη έτοιμο, κάπου.

5 λόγοι για να μάθεις να δημιουργείς τα δικά σου Google Ads scripts

#1 Η Google είναι εκεί για σένα

Η Google διαθέτει αυτή τη στιγμή ένα robust documentation με πληροφορίες και οδηγούς γύρω από τα Google Ads scripts.

Το documentation αυτό είναι ένα χρυσωρυχείο πληροφοριών σχετικά με τη χρήση, ανάπτυξη και κωδικοποίηση των scripts.

Το καλύτερο όμως είναι ότι όλη αυτή η πληροφορία είναι εύπεπτη ακόμα και για τους beginners.

Η web page για τα scripts περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες:

Guides: High-level πληροφορία για το πώς λειτουργούν τα scripts και πώς μπορείς να ξεκινήσεις να εργάζεσαι με αυτά.

Reference: Παρέχει code strings και επεξηγήσεις για όλα τα μεμονωμένα στοιχεία που συνθέτουν ένα script. Αυτή η ενότητα χρησιμεύει ως λεξικό για τη “γλώσσα” των scripts.

Examples: Απόκτησε πρόσβαση σε δεκάδες copy-and-paste scripts για να τα χρησιμοποίησεις άμεσα.

Support: Πληροφορίες σχετικά με κοινά ζητήματα και συνδέσμους προς άλλους πόρους, όπως το Google Ads scripts blog, το οποίο παρέχει τις πιο πρόσφατες ενημερώσεις και πληροφορίες.

#2 Τα scripts δεν κάνουν μόνο campaign optimization

Είναι μια κοινή παρανόηση ότι τα scripts προορίζονται μόνο για την αυτοματοποίηση των καμπανιών.

Ισχύει, αλλά δεν σταματάνε εκεί, τα scripts μπορούν επίσης να:

  • Δημιουργήσουν και να στείλουν reports
  • Αναλύσουν την απόδοση καμπανιών
  • Στείλουν alerts
  • Δημιουργήσουν extensions
  • Κάνουν bulk uploads

Είναι πολύ εύκολο να δει κανείς πώς κάθε ένα από αυτά τα use cases μπορούν να βοηθήσουν στη μεταμόρφωση του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν οι PPC marketers.

#3 Τα Google Ads scripts είναι εύκολα στη μάθηση

Απαιτεί ένα entry-level knowledge της javascript για να εξατομικεύσεις τα βασικά στοιχεία ενός copy-and-paste script που βρήκες στο web.

Ωστόσο, η αξία του να κάνεις master τη δημιουργία ενός Google Ads script είναι δυσεύρετη στην αγορά, πόσο μάλλον σε αυτή της Ελλάδας.

Λόγω της δημοτικότητας της javascript αλλά και των Google Ads scripts, μπορείς να βρεις αρκετούς πόρους στο web που θα σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις και να επεξεργαστείς scripts, όπως communities (Reddit, Github) μέχρι και blogs (Wordstream).

#4 Άλλο ένα skill στη φαρέτρα σου

Η φιλοσοφία των αυτοματισμών είναι το μέλλον, όχι μόνο για την Google, αλλά και για άλλα paid media platforms.

Άλλα εργαλεία, όπως το Zapier, γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή λόγω της εξοικονόμησης χρόνου που παρέχουν μέσω των αυτοματισμών και του machine learning.

Η Microsoft έχει επίσης αναλάβει σημαντική δέσμευση για την αυτοματοποίηση μέσω του λογισμικού Power Automate.

Τα Pardot, Hubspot και SendInBlue κάνουν το ίδιο.

Οι αυτοματισμοί είναι παντού και η Google παρουσιάζει συνεχώς νέες δυνατότητες στο Google Ads για την αυτοματοποίηση της όλης διαχείρησης των καμπανιών.

Έτσι, η αυτοματοποίηση ήρθε για να μείνει.

Προφανώς, δεν λέμε σταματήστε ότι κάνετε στο marketing και γίνε developer, αλλά η αλήθεια είναι ότι τα Google Ads scripts είναι το θεμέλιο του αυτοματισμού στο Google Ads.

Το να γνωρίζεις πώς να χρησιμοποιήσεις και να δημιουργήσεις scripts θα γίνει πολύ σημαντικό στο μέλλον.

Η εκμάθηση των απαραίτητων skills για τους αυτοματισμούς στο Google Ads θα σε φέρει στον “αφρό” των performance marketers.

#5 Η Google θεωρεί σημαντικά τα scripts

Αν δεις την Google και αφιερώνει πόρους κάπου, αυτό σημαίνει ότι το πιστεύει και συνεχίζει να επενδύει.

Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι το λανσάρισμα ενός νέου Google Ads script experience που κυκλοφόρησε.

Αυτή η νέα εμπειρία έρχεται με ένα ανανεωμένο backend για να επωφεληθούν οι marketers τα νέα features από το Google Ads API.

Επομένως, Google Ads script are here to rule!

What’s next

Αν σου αλλάξαμε τη γνώμη και αποφάσισες να μάθεις περισσότερα για τα GA scripts, το πρώτο βήμα είναι να επισκεφτείς την Google Ads scripts developer page και να ξεκινήσεις να μαθαίνεις τα βασικά.

Εξερεύνησε όλα εκείνα τα διαφορετικά πράγματα που μπορείς να κάνεις με τα Google Ads Scripts μελετώντας προσεκτικά τα javascript παραδείγματα που παρέχει.

That’s it!

Enjoy and Happy scripting!

PM. GR Team
PM. GR Teamhttp://www.performance-marketing.gr
Το Performance-Marketing.gr είναι το πρώτο Ελληνικό site με περιεχόμενο γύρω από το performance marketing. Τεχνικές, hacks, νέα, tips και how-to guides...που δουλεύουν!

More from author

Related posts

Latest posts

Νέο search traffic dashboard για το Data Studio από την Google

Η Google δημιούργησε πρόσφατα ένα νέο template για το Data Studio. Πλέον, μπορείς να χρησιμοποιείς το Search Traffic dashboard της Google για να δεις γρήγορα...

Peak Awards 2022 – Οι καλύτεροι του Performance Marketing είναι εδώ

Τα Peak Performance Marketing Awards - Powered by Google, επιστρέφουν! Οι καλύτεροι των καλύτερων θα έχουν την ευκαιρία να διεκδικήσουν μια διάκριση στον θεσμό που...

Τι πρέπει να γνωρίζεις για το rollout των Analytics 4

Το Google Analytics 4 (GA4) πρόκειται να αντικαταστήσει τα Universal Analytics όπως τα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Αυτή είναι μια πάρα πολύ σημαντική αλλαγή για τους...

Νέο search traffic dashboard για το Data Studio από την Google

Η Google δημιούργησε πρόσφατα ένα νέο template για το Data Studio. Πλέον, μπορείς να χρησιμοποιείς το Search Traffic dashboard της Google για να δεις γρήγορα...

Peak Awards 2022 – Οι καλύτεροι του Performance Marketing είναι εδώ

Τα Peak Performance Marketing Awards - Powered by Google, επιστρέφουν! Οι καλύτεροι των καλύτερων θα έχουν την ευκαιρία να διεκδικήσουν μια διάκριση στον θεσμό που...

Τι πρέπει να γνωρίζεις για το rollout των Analytics 4

Το Google Analytics 4 (GA4) πρόκειται να αντικαταστήσει τα Universal Analytics όπως τα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Αυτή είναι μια πάρα πολύ σημαντική αλλαγή για τους...

Θες να μαθαίνεις πρώτος νέα μας;

Ξέρεις τι να κάνεις! Θα μαθαίνεις νέα μας μόνο κάθε Κυριακή, επομένως...push the button!